شناسهٔ خبر: 28948974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه ۵۰ هزار تومانی می‌شوند

R1491/P1014143/S2,25/CT11

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر تهران به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شده‌اند گفت: از دو هفته آینده خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند در تمامی محدوده‌های شهر تهران جریمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا مهماندار در مراسم افتتاحیه سامانه‌های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران که با حضور محسن پور سیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد اظهار کرد: یکی از آرزوهای ما در راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی سامانه‌های مجهز به دوربین‌ در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران بود که خوشبختانه این امر با پیگیری‌های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عملیاتی شد.

وی افزود: با اراده‌ای که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ چیز مانع برنامه‌های پورسیدآقایی نمی‌شود.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه فاز دوم کاهش آلودگی هوا از امروز کلید خورده گفت: علیرغم اینکه تمامی معابر ورودی و خروجی شهر تهران به سامانه‌های ثبت تخلف مجهز شده است اما بنا بر تصمیم پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک اعمال جریمه برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند به دو هفته آینده موکول شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمام زیرساخت‌ها برای اجرای فاز دوم کاهش آلودگی هوا فراهم شده و هیچ مانعی برای اجرای فاز دوم وجود ندارد و تصمیمی که برای به عقب افتادن جریمه‌های خودروهای فاقد معاینه فنی گرفته شده است تنها در راستای اطلاع‌رسانی رانندگان و شهروندان و اخذ معاینه فنی از مراکز بوده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس رانندگانی که معاینه فنی نداشته باشند در محدوده معابر وروید و خروجی به مدت دو هفته پیامک ارسالی دریافت می‌کنند و پس از آن در صورتی که معاینه فنی اخذ نکنند روزانه 50 هزار تومان می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه جریمه عدم معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک در زوج و فرد همچنان باقیست گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند در این محدوده‌ها مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما