شناسهٔ خبر: 28948770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراهیمی‌ترکمان:

انسان‌ها با قیام امام حسین (ع) از جهالت و گمراهی نجات یافتند

تهران _ ایرنا _ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین (ع) توجه می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد و اصل فلسفه قیام هم همین بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، روز سه شنبه در آیین پایانی چهارمین جایزه جهانی اربعین، اظهار داشت: این گردهمایی به مناسبت چهارمین دور جایزه جهانی اربعین است که در آثاری که با احساسات تمام ثبت شده‌اند و با احساسات انسان کار دارد، به نمایش گذاشته می‌شود.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: برگزاری این جایزه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این است که ما هم سهمی در بزرگداشت عظمت امام حسین (ع) و قیامش داشته باشیم و خوشبختانه امروز آثاری که به این سوگواره رسیده آثار ارزشمندی هستند.
ابراهیمی‌ترکمان سخنان خود در این آیین را با تقدیر از مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی و خلق صحنه‌های ماندگار در راهپیمایی اربعین به اتمام رساند.
اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهاین اربعین و رونمایی از پنجمین دور این جایزه، همزمان با ایام اربعین حسینی و خلق حماسه‌ای دیگر از جنس شور و شعور حسینی، با حضور شخصیت‌های فرهنگی، دینی و جمعی از سفرا و نمایندگان فرهنگی ایران و دانشجویان خارجی در محل حسینیه الزهرای این سازمان برگزار شد.
فراهنگ 1355 ** 1418

نظر شما