شناسهٔ خبر: 28948738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدعه‌ای جهانگیر

R41383/P41383/S9,1299/CT12

پس از اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر نداشتن اختیارات در دولت که پس از حدود ۶ سال مسئولیت در دولت روحانی صورت می‌گرفت، رسانه‌های جریان اصلاحات و شخصیت‌های جریان اصلاح طلب درانحاء مختلفی تلاش کردند به تحلیل این موضوع پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مهدی جاوید در یادداشتی نوشت: اصلاح طلبانی که گویا این وضعیت را از قبل طراحی کرده بودند تا در چنین روزی با خروج از دولت به برخ یاهداف پنهان خود دست پیدا کنند.

بررسی مطبوعات و اظهارات چهره‌های سیاسی اصلاح طلب نشان دهنده آن است که فضای کلی اصلاح طلبان اذعان به وجود اختلاف میان جهانگیری و حسن روحانی است. اختلافی که حال شدت بیشتری یافته است.

اصلاح طلبان ضمن بازخوانی حمایت جریان اصلاحات به ویژه اسحاق جهانگیری بر مدیون بودن روحانی و دولتش تاکید کرده و تصریح می‌کنند علی رغم این موضوع، روحانی ضمن کم لطفی به جهانگیری به عنوان نماد جریان اصلاحات از جانب دیگر به دنبال قربانی کردن وی در اعلام برخی تصمیمات اشتباه دولت همچون ارز 4200 تومانی بوده و می‌باشد.

از دیگر سو اصلاح طلبان، شرایط امروز جهانگیری را محصول چرخش به راست روحانی تعریف می‌کنند و بر این باور شرایط بلبشوی دولت روحانی به جایی رسیده که وی علاوه بر باج دهی به اصولگرایان در حال امتیازدهی به دلواپسان نیز هست.

به باور اصلاحاتی‌ها حلقه نخست روحانی یعنی حزب اعتدال و توسعه نقش مهمی را در انزوای جهانگیری داشته و تلاش دارند سیادت اعتدال نسبت به گفتمان سازندگی را دنبال کنند.

برخی دیگر از اصلاح طلبان نیز تلاش نوبخت و واعظی برای پاکسازی اصلاح طلبان از دولت خبر داده و تاکید می‌کنند شنیده‌هایی دارند مبنی بر این که حجتی وزیر اصلاح طلب جهاد کشاورزی احتمال دارد که طی یک نامه استعفاء و برشمردن جزئیات اختلافات خود با دولت، از کابینه کناره گیری کند.

بعضی دیگر نیز از اسحاق جهانگیری بابت تاخیر در اعلام اختلافاتش انتقاد کرده و بر این باور هستند که جهانگیری فرصت طلایی خروج با قدرت و فرصت ساز از کابینه را از دست داده است.

در مجموع با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که جهانگیری قصد دارد با علنی کردن اختلافاتش در دولت به نحوی، هم مقدمات خداحافظی قهرمانان گونه اش ا. ز. دولت را فراهم آورد و هم خودش و اصلاح طلبان را از ناکارآمدی‌های دولت مبرا کند. علاوه بر این که طی اقدام استراتژیک دلیل ناکارآمدی‌های دولت را چرخش به راست روحانی تعریف و تفسیر کرده و اصولگرایان را هم سفره ناکارآمدی دولت القاء نماید.

جریان فشار اصلاح طلبان روی جهانگیری در حال ایجاد فشار شدید است با این مضمون که " استعفا کنید تا نفس تازه کنیم؛ چون ماندن شما در دولت، برای ما و شما هزینه دارد؛ و هر روز باید جواب این و آن را بدهیم که چرا دولت چنین کرد و چنان کرد"

آنچه درکل به نظر می‌رسد این است که اصلاح طلبان به دنبال پیوند دادن اشتباهات دولت روحانی با اصولگرایان هستند و درصددند اصولگرایان را شریک دولت روحانی در ناکارآمدی بدانند. خدعه‌ای جهانگیر که برای اصولگرایان طراحی شده است.

منبع:دانشجو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما