شناسهٔ خبر: 28947795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عباس زارع:

شوراهای دانش آموزی مشق بزرگی برای تمرین دموکراسی اسلامی هستند/ دعوت از اعضای شوراهای دانش آموزی برای حضور در جلسات رسمی شورا

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی مشق بزرگی برای تمرین دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عباس زارع امروز در آیین متمرکز انتخابات شورای دانش‌آموزی ناحیه 4 آموزش و پرورش شهرستان کرج که در مدرسه نمونه دولتی حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد، از «شوراهای دانش آموزی» به عنوان رویداد و تشکلی مهم یاد کرد و گفت: جامعه به شدت نیازمند فاصله گرفتن از فردگرایی و حرکت به سمت جمع گرایی و مشورت در کارها است.

وی با بیان اینکه شالوده و مبنای انقلاب اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی و اصل راهبردی انتخابات استوار است، تصریح کرد: قانون اساسی شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را با دقت نظر مورد بررسی قرار داده و آنچه در فرایند انتخابات اهمیت دارد، انتخاب افرادی مصلح، متخصص و دلسوز است که شمع وجودشان را برای تحقق اهداف و آرمان های والا بسوزانند و اساساً فداکاری و از خودگذشتگی لازمه کار نمایندگی و وکالت مردم است.

این مسئول شهری ادامه داد: آنچه طی دهه های اخیر کشور و جامعه را از پیشرفت حقیقی و تعالی روز افزون عقب نگه داشته، توجه بیش از حد به «فردگرایی» است و اساساً افکار عمومی بیشتر تفکرات فردی را دنبال کرده و کمتر به مشورت و تفکر شورایی توجه داشته است و تشکل هایی همچون شوراهای دانش آموزی می تواند تلنگر خوبی برای تمرین دموکراسی اسلامی به شمار آیند.

به گفته زارع، در صورتی که دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور درست انتخاب کردن را بیاموزند، بی شک محصول آن در آینده داشتن مجلس و شوراهای اسلامی قدرتمند و کارآمد خواهد بود و از مدیران و معلمین انتظار می رود به تصمیمات شورای دانش آموزی توجه لازم را داشته و آنها را فرایند تعلیم و تربیت و انجام کارهای فرهنگی و رفاهی برای دانش آموزان مشارکت دهند تا طعم شیرین این تجربه زمینه ساز تربیت مدیران و نمایندگانی موفق برای فرداهای کشور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه همچنین به دانش آموزانی که جرأت و جسارت اعلام کاندیداتوری برای حضور در ترکیب شورای دانش آموزی مدرسه را داشته اند، صمیمانه تبریک گفت و همچنین دانش آموزانی که با انجام تحقیق به دنبال انتخاب های درست و دور از سلیقه محوری هستند را مورد ستایش قرار داد و گفت که از همین تریبون اعضای شورای دانش آموزی این واحد آموزشی را برای حضور در یکی از جلسات رسمی شورا و آشنایی با نحوه بررسی و تصویب لوایح دعوت می کنم.

یادآور می شود حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، امام جمعه منطقه مهرشهر، قاسم پوستین دوز، مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش شهرستان کرج و مدیرانی از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، اولیای دانش آموزان و... از جمله حاضرین در این مراسم بودند. سخنرانی عباس زارع مورد وجد دانش آموزان واقع شد و آنها در سکوت کامل صحبت های رئیس پارلمان محلی کرج را تعقیب می کردند.

در پایان انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه نمونه دولتی حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد و اعضای این شورا برای فعالیت به مدت یک سال انتخاب و معرفی شدند.

 

نظر شما