شناسهٔ خبر: 28947003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

16 روستای پلدشت در دولت تدبیر از نعمت گاز بهره مند شد

اکبر عبدالله نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از شروع به کار دولت دکتر روحانی، تنها پنج روستای شهرستان پلدشت از نعمت گاز برخوردار بود

صاحب‌خبر - اکبر عبدالله نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از شروع به کار دولت دکتر روحانی، تنها پنج روستای شهرستان پلدشت از نعمت گاز برخوردار بود ولی با آغاز به کار دولت تدبیر و امید به 16 روستا گاز رسانی شد و علاوه بر آن درحال حاضر عملیات گازرسانی به 25 روستا در حال اجراست.
وی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده، عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها تا پایان سال به پایان می رسد.
وی بیان کرد: با اتمام عملیات گازرسانی به این روستاها 41 روستای شهرستان پلدشت با جمعیتی بالغ بر 16 هزار و 500 نفر از نعمت گاز برخوردار می شود.
فرماندار پلدشت به دیگر خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: احداث سد مخزنی کرم آباد و تحت پوشش قرار دادن 19 هزار و 250 هکتار از اراضی منطقه با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان، اجرای آبیاری تحت فشار در 37 هزار هکتار از اراضی منطقه با اعتبار 750 میلیون تومان و اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی دشت زیدون به مساحت 2 هزار و 100 هکتار از جمله اقدمات صورت گرفته در حوزه آب و خاک است.
اکبرنژاد ادامه داد: همچنین در طول چهارسال اخیر پنج مدرسه شامل هنرستان امام رضا (ع)، مدرسه شش کلاسه رسول اکرم (ص)، 2 باب کلاس روستایی پورناک و تازه کند، مدرسه سه کلاسه نازک سفلی، مدرسه شش کلاسه نازک علیا درشهرستان پلدشت احداث شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شش مدرسه شامل مدرسه 2 کلاسه روستای عبدالعلی کندی با پیشرفت 90 درصدی، مدرسه 2 کلاسه روستای مرادلوی وسطی با پیشرفت 95 درصدی، مدرسه سه کلاسه روستای ساری سوبا پیشرفت 95 درصدی، مدرسه 2 کلاسه روستای قوچ کندی با پیشرفت 10 درصدی و مدرسه شش کلاسه روستای حسن کندی با پیشرفت 15 درصدی درحال احداث است.
اکبرنژاد ادامه داد: نرخ بیسوادی در سال 1393 شمسی درشهرستان پلدشت 15 درصد بود که این میزان در سال 1397 به هشت درصد کاهش یافته است.
فرماندار پلدشت احداث مجتمع های آبرسانی بهلول آباد درقالب 13 روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و 293 نفر و اعتباری 30 میلیارد ریال، مجتمع آبرسانی شهرک ارس درقالب هشت روستا با اعتبار500 میلیون تومان، مجتمع کنیکور درقالب شش روستا با جمعیت 2 هزار و 338 نفر و اعتباریک میلیارد تومان و مجتمع قلیش لانمیش در قالب 2 روستا با جمعیت 2 هزار و 132 نفر و اعتبار یک میلیارد تومان را از مهمترین اقدامات انجام یافته پیرامون کیفی سازی آب شرب روستایی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی ارتقای وضعیت خدمات دهی در بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت با استقرار پزشکان متخصص در رشته های مختلف، تجهیز و راه اندازی اتاق عمل و بخش دیالیز، احداث کلینیک درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت به صورت یک مجموعه مستقل، احداث و بهره برداری از مرکز جامع سلامت پورناک، احداث و بهره برداری از شش واحد خانه بهداشت، احداث و بهره برداری از فوریت های پزشکی پلدشت، احداث فوریت های پزشکی در شهرک ارس و احداث مرکز جامع سلامت در پلدشت و نازک علیا و همچنین ستاد شبکه بهداشت و درمان را از جمله اقدامات صورت گرفته درراستای اجرای طرح تحول سلامت برشمرد.
به گزارش ایرنا، پلدشت یکی از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی است. در تاریخچه تقسیمات کشوری ایران پلدشت اولین بخش ایران است که از سطح دهستان به بخش ارتقا یافته‌است. جمعیت آن در سال ۱۳۸۵ شمسی برابر با ۸٬۵۸۴ نفر و در آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۱۳۹۵ اجرا شد جمعیت شهر 11٬۴۷۲نفر بوده‌است.
از این شهر به راحتی می‌توان روستای 'شاه‌تختی' در جمهوری خودمختار نخجوان و حتی ساختمان‌های شهر نخجوان را دید.
پل پلدشت-شاه‌تختی در محدوده مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان با حضور پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهوری و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد. ایران و جمهوری خودمختار نخجوان دارای ۱۲۵ کیلومتر مرز مشترک آبی در آذربایجان غربی هستند که تردد بین 2 سوی مرز از طریق این پل انجام می‌گیرد.
8135/2093
انتهای پیام

نظر شما