شناسهٔ خبر: 28946867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

غربالگری تنبلی چشم 53 هزار و 884 کودک استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح از اول آبان تا پایان آذرماه جاری در استان مرکزی اجرا می شود.« زهرا

صاحب‌خبر - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح از اول آبان تا پایان آذرماه جاری در استان مرکزی اجرا می شود.
« زهرا امینی» افزود: 510 مربی در 469 پایگاه درمهد کودک، مراکز درمانی بهداشت، مجتمع های بهزیستی، مساجد و مهدهای قرآن شهر و روستا به صورت رایگان معاینات سنجش را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: کارشناسان بهزیستی و مربیان مهدهای کودک در جریان معاینه اولیه کودکان اگر با موارد مشکوک تنبلی چشم مواجه شوند آنان را به سطح دوم سنجش بینایی(اپتومتریست) ارجاع می دهند و در نهایت در صورت نیاز به پزشک متخصص برای درمان تخصصی معرفی می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 53 هزار و 570 کودک سال گذشته در طرح تنبلی چشم در استان مرکزی غربالگری شدند که 2 هزار و 624 کودک مشکوک به این بیماری چشمی به سطح یک و یکهزار و 405 کودک به عیوب انکساری معرفی شدند.
امینی افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک چشم بسیار کم بینا یا نابینا می کند ولی با تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است.
وی تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم را تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن دانست و افزود: به دلیل ناشناخته بودن بسیاری از این عوامل برای خانواده ها چشم همه کودکان می بایست سه مرتبه قبل از دبستان و در زمان های مختلف معاینه شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از خانواده ها خواست با استقبال از این طرح مانع بروز اختلالات جسمی و روانی آینده فرزندان خود شوند.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام

نظر شما