شناسهٔ خبر: 28946593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ابراز نگرانی چین از حضور دو ناو آمریکایی در تنگه تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه واکنش به تحرکات آمریکا در تنگه تایوان، از حضور دو فروند ناو آمریکایی در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پکن مراتب نگرانی خود را  از اعزام ناوهای آمریکایی به تنگه تایوان اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «هوا چونینگ» سخنگوی وزرات خارجه چین اعلام کرد که این اقدام مایه نگرانی جدی است. چین  سه‌شنبه گذشته از آمریکا خواست تا مشکلات دریای چین جنوبی را تشدید نکرده و بر تنش‌ها در این منطقه نیفزاید.

سرهنگ «راب منینگ» سخنگوی پنتاگون تائید کرد که کشورش دو فروند کشتی جنگی به تنگه تایوان فرستاده است. وی این اقدام را در راستای قوانین جهانی دانست.

وزارت دفاع تایوان هم  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از عملیات معمول آگاه است و این جزیره (تایوان) می‌تواند از قلمرو دریایی و هوایی خود دفاع کند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه از امکان اعزام کشتی‌های جنگی آمریکا به تنگه تایوان برای اجرای ماموریتی جدید در منطقه خبر داد.قام‌های آمریکایی با اعلام این خبر افزودند که این ماموریت برای کسب اطمینان از آزاد بودن این مسیر آبی راهبردی است، هرچند که خطر شدت گرفتن تنش با چین را نیز دارد.

این دومین بار است که چنین عملیات‌هایی در سال جاری انجام می‌شوند. پیشتر نیروی دریایی آمریکا در ماه جولای (تیر) ماموریت مشابهی را در این تنگه بین‌المللی انجام داد و هرگونه تکرار مجدد این اقدام  حامل پیام حمایت دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تایوان است.

تنگه تایوان، بخشی از آب‌های اقیانوس آرام است که دریای چین شرقی و  جنوبی را به هم متصل می‌کند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

نظر شما