شناسهٔ خبر: 28946405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

56 ایستگاه صلواتی برای جاماندگان اربعین در ری دایر می شود

به گزارش ایرنا، فرهاد افشار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) برگزار

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فرهاد افشار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد و در منطقه 20 خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده روی روز اربعین هستند.
وی تصریح کرد:بر این اساس 44 ایستگاه صلواتی، آموزشی و خدماتی، سلامت محور و آموزش شهروندی در محور فدائیان اسلام، 6 ایستگاه فرهنگی در محور شهید رجایی و 6 ایستگاه صلواتی در خیابان ورامین مستقر خواهند شد.
افشار یادآور شد: این اقدامات فرهنگی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت شهروندان، تشکل های مردمی و هیات های مذهبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی، تهیه و توزیع آثار فرهنگی با محتوای آموزشی آداب و زیارت اربعین، تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی خدماتی، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و معرفتی ویژه اربعین و ساماندهی حضور طلاب و روحانیون در مسیر راهپیمایی تدارک دیده شده است.
شهردار منطقه 20 به فضاسازی و تبلیغات محیطی با موضوعات فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و افزود: هویت بخشی سیمای بصری شهر با مضامین حسینی در مسیر راهپیمایی با نصب پرچم و ریسه های مشکی و بنرهای اطلاع رسانی پیش بینی شده است.
وی افزود: تعبیه تانکرهای آب و سرویس های بهداشتی، استقرار خودروهای حمل زباله، جانمایی مخازن و اکیپ های پسماند خشک در مجاورت تمامی ایستگاه ها، توزیع نایلون های جمع آوری زباله در طول مسیر انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیج شهرداری منطقه برای برقراری نظم و خدمت رسانی به زائران آمادگی لازم دارند، گفت: نیروهای شهربان و مدیریت بحران نیز در مسیر پیاده روی مستقر خواهند شد و هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی ایمنی از جمله آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، آب، برق و گاز انجام می شود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمدتقی(ع) و امام علی النقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
1970/6003
انتهای پیام

نظر شما