شناسهٔ خبر: 28946400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پرونده سلامت برای 90 درصد زنان سالمند سمیرم تشکیل شد

به گزارش ایرنا، علی اصغر صبوحی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان سمیرم افزود : هم اینک 28 هزار و 528 زن و مرد سالمند در این شهرستان زندگی می کنند که

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علی اصغر صبوحی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان سمیرم افزود : هم اینک 28 هزار و 528 زن و مرد سالمند در این شهرستان زندگی می کنند که 14 هزار و 49 نفر از این تعداد را زنان شامل می شوند.
وی افزود : مشخصات 90 درصد زنان سالمند سمیرمی در سامانه یکپارچه سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ثبت و برای آنان پرونده الکترونیکی تشکیل شده است
وی گفت : بعد از اتمام کار پرونده زنان ، پرونده الکترونیک سلامت مردان نیز تشکیل می شود.
صبوحی افزود : آلزایمر، پوکی استخوان، مشکلات عضلاتی و اسکلتی، درد مفاصل، آرتروز، دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و کاهش شنوایی از بیماری هایی است که سالمندان از آن رنج می برند.
رئیس اداره بهزیستی سمیرم نیز گفت: ارائه خدمات توانبخشی، مراقبت های پزشکی، پرستاری، کنترل فشار خون و فیزیوتراپی از خدماتی است که از سوی بهزیستی به سالمندان سمیرم ارائه می شود.
زهرا داودی خاطر نشان کرد: سمیرم از پارک و سالن ورزشی ویژه سالمندان بی بهره است و ضروری است شهرداری و دیگر نهادها برای رفاه حال آنان اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تنها سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام نیازها و خواست های منطقی سالمندان نیست تاکید کرد: همه سازمان ها موظف هستند امکانات تفریحی، رفاهی، بهداشتی را به قشر سالمند جامعه اختصاص دهند.
شهرستان سمیرم دارای 79 هزار نفر جمعیت ثابت و 25 هزار جمعیت عشایری است.
7147 / 6022
انتهای پیام

نظر شما