شناسهٔ خبر: 28946329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

استاندارد باید به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود

قزوین- مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: استاندارد باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در همه شئون زندگی استفاده از کالای استاندارد نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین روزسه شنبه با حضور بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمانی ملی استاندارد، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، علی فرخزاد معاون عمرانی، سیروس صارمی مدیر کل استاندارد استان، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین، جمعی از مدیران واحدهای صنعتی استان و مدیران کیفیت واحدها در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

سیروس صارمی در این مراسم گفت: تعیین روز جهانی استاندارد بیانگر نقش انکار ناپذیر استانداردهاست و کشورهای جهان با برگزاری مراسم ویژه‌ای این روز را گرامی می‌دارند تا ضمن ترویج فرهنگ استاندارد، ضرورت آنرا در زندگی روزمره آحاد جامعه یادآور شوند و اثر بخشی استانداردها را در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی بازگو کنند.

وی افزود: استاندارد نشان مهمی در معیار صحیح برای انتخاب آگاهانه مصرف کننده است و با ایجاد زبانی مشترک در تعیین کیفیت و مرغوبیت کالاها، بستر رقابتی سالم را ایجاد کرده و زمینه توسعه همکاری های بین المللی را فراهم می کند.

صارمی گفت: باید اعتراف کرد استانداردها موجب پیشرفت شده اند و هدف اصلی ما این بود که استاندارد در لایه های جامعه نفوذ پیدا کند و امروز باید رویکرد ما به استاندارد تغییر کرده تا این موضوع به یک مطالبه گری تبدیل شود.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: مردم با شناختی که پیدا کرده اند باید مطالبات خود را از تولید داشته باشند و لازم است به سمت تولید با کیفیت پیش برویم.

صارمی گفت: در سایه استاندارد باید از واردات کالاهای بی کیفیت آزاد شویم و خوشبختانه در سال گذشته بعد از مدتها با کمک مجلس قانون تقویت نظام استاندارد سازی تصویب شد که این کار می تواند به توسعه همه جانبه کمک کند.

وی اضافه کرد: گسترش فرهنگ استاندارد بین گروههای مختلف موجب تامین امنیت، سلامت و ایمنی مردم شده و به حفظ محیط زیست هم کمک کند.

صارمی بیان کرد:تمام وزارتخانه ها ملزم به استاندارد کردن خدمات خود هستند تا مردم از منافع آن برخوردار شوند.

وی اظهارداشت: آزمایشگاههای استاندارد مرجع هستند و این اداره به عنوان نهاد قانونی در اجرا محسوب می شود اما در اجرای قانون جدید استاندارد نیازمند همکاری همه واحدها هستیم.

در این مراسم از دو واحد نمونه استانی و ۱۸ واحد نمونه منتخب و ۲۶ مدیر کنترل کیفی نمونه و واحدهای منتخب تجلیل شد.

نظر شما