شناسهٔ خبر: 28945998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

طرح کاهش شهرداری پشت چراغ قرمز پلیس

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شهرداری تهران از ماه‌ها قبل تصمیم گرفت از ابتدای آبان فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا را اجرایی کند و برای اجرای این طرح با پلیس و ارگان‌های ذیربط جلسات متعددی برگزار کرد. محسن پورسیدآقایی امروز گفت: فاز دوم طرح کاهش آغاز شده و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند. 
 
وی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اصلی کلانشهر تهران هستند، گفت: باید به صورت جدی برای این مشکلات چاره‌اندیشی کرد و بیشترین آلایندگی متعلق به خودروهای دیزلی است. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: داشتن معاینه فنی از امروز برای همه خودروها الزامی است اما خودروهایی که کمتر از 4 سال از تولید آنها می‌گذرد بهتر است با وجود اینکه برای آنها الزامی نیست معاینه فنی بگیرند. به گفته پورسیدآقایی ممکن است خودروهایی معاینه فنی داشته باشند اما بعد از مدتی دودزا شوند که معاینه فنی آنها قطعاً ابطال می‌شود.

ساعتی بعد از اظهارنظر پورسیدآقایی سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجلاس اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، از  احتمال تعویق در اجرای سراسری طرح کاهش در پایتخت خبر داد و گفت: اگر احساس کنیم که مردم دچار مشکل می‌شوند و زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست قطعاً یک فرصتی به مردم خواهیم داد.

وی گفت: متأسفانه خبرهایی رسیده که صف‌های طویلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نباید مردم در اجرای این طرح به زحمت بیفتند یا متضرر شوند گفت: این احتمال وجود دارد با انجام یک سری رایزنی‌های اجرای این طرح حدود یک تا دو ماه به تأخیر بیفتد اما تاکنون تصمیم قطعی گرفته نشده و رایزنی‌ها ادامه دارد.

چند روز پیش سردار مهماندار در جلسه مشترک شهرداری و پلیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس از اجرای طرح کاهش حمایت می‌کند، گفت: بله، تضمین می‌کنیم و حضور ما در این جلسه نشان از حمایت ما از این طرح دارد.

مهماندار تأکید کرد: موضوع سلامت شهروندان قابل اغماض نیست و در زمینه برخورد با افرادی که فاقد معاینه فنی هستند ورود جدی می‌کنیم.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: تمامی دوربین‌های شهر به کد اخذ جریمه معاینه فنی مجهز شده‌اند.

شهرداری تهران تعدادی مراکز معاینه فنی راه اندازی کرد. همچنین دوربین ها در سطح شهر نصب کرد تا بتواند این طرح را اجرایی کند.سید نواب حسینی‌منش رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران از راه‌اندازی 9 خط معاینه فنی سیار در تهران خبر داد و گفت: 4 خط آماده به کار شده و 5 خط در دست اقدام است.

وی از تجهیز مبادی ورودی شهر به دوربین‌های ثبت تخلف و عملیاتی شدن دوربین‌ها برای معاینه فنی خبر داد و گفت: کد تخلف معاینه فنی برای 870 دوربین در سطح شهر تهران فعال شده و همچنین سایر دوربین‌ها هم به این کد مجهز می‌شوند. 
وی با بیان اینکه دستاوردهای طرح کاهش در سال‌های گذشته این بود که یک میلیون و 700 هزار خودرو در تهران معاینه فنی دریافت کرد، افزود: خودروی پراید و 206 بیشترین مراجعه را داشتند.

مسئولین شهرداری با پلیس در حال حاضر جلسه گذاشته و شهرداری در حال مجاب کردن پلیس برای اجرای فاز دوم طرح کاهش است.

برچسب‌ها:

نظر شما