شناسهٔ خبر: 28945718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان همدان در مشارکت مردم در ورزش همگانی پیشتاز است

R41405/P1377/S6,75/CT11

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: براساس آمار با توجه به نسبت جمعیت، در مشارکت مردم در ورزش همگانی استان همدان در کشور پیشتاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رسول منعم امروز در شورای ورزش همگانی استان همدان با بیان این که 269 فضای ورزشی در سطح استان برای برگزاری ورزش صبحگاهی پیش بینی شده است اظهار داشت: این اماکن هر روز از ساعت 5 الی 8 صبح به صورت رایگان در اختیار عموم است. 

وی افزود: مشارکت مردم همدان در ورزش همگانی در سال 92 تنها 10 درصد بوده اما با اقدامات صورت گرفته مشارکت مردم همدان به 26 درصد رسیده است. 

منعم با بیان این که با توجه به نسبت جمعیت، استان همدان در مشارکت مردم در ورزش همگانی در سطح کشور پیشتاز است عنوان کرد: مهمترین سیاست دستگاه ورزش استان در بخش ورزش همگانی این است که تا سال 1404 مشارکت مردم استان در ورزش همگانی به 50 درصد برسد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان همچنین از تدوین سند توسعه ورزش همگانی با تشکیل شورای عالی ورزش هگانی در سطح استان به عنوان یکی از اهداف راهبردی توسعه ورزش همگانی یاد کرد و گفت: 45 برنامه و همایش بزرگ پیاده روی برای سال 97 در سطح استان پیش بینی شده است. 

وی تاکید کرد: 450 هزار نفر در ورزش همدان فعال هستند که 75 هزار نفر از آنها به صورت سازماندهی شده به ورزش می‌پردازند. 

وی با اشاره به توسعه و موفقیت ورزش بانوان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا 28 درصد از مدال‌های کسب شده توسط بانوان را ورزشکاران بانوی همدانی کسب کردند.

انتهای پیام/ش

نظر شما