شناسهٔ خبر: 28945176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

ابتکار: تهمت‌ها و تخریب‌ها باعث عقب نشینی‌ام در بیان واقعیت‌ها نمی‌شود

ابتکار گفت: اگر افراد و گروه‌های خاص منتفع از تحریم ها فکر می کنند با طرح موضوع واردات بنزین، خاطره تلخ بنزین پتروشیمی را از یاد مردم ببرند اشتباه کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، پس از انتشار یکی از مصاحبه هایم در روزهای اخیر با تاکید بر اینکه "باید از روی کار آمدن دولت های نهم و دهم درس بگیریم و آن هزینه ها را دوباره به کشور تحمیل نکنیم"، آقای علی‌اکبر جوانفکر که مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دوران تصدی شهرداری تهران و ریاست جمهوری او بوده، در مطلبی با نام "خیانت" ضمن تعریف و تمجید از دولت متبوعه اش، مجددا موضوع واردات بنزین توسط همسرم را مطرح کرده است. البته انگیزه ام پاسخ به ایشان که در سوابقشان محکومیت برای نشر اکاذیب وجود دارد، نیست. بلکه این را بهانه کردم تا از این فرصت پیش آمده استفاده کنم و یک بار دیگر برای ثبت در تاریخ پاسخ جفای بزرگی را که بدخواهان داخلی و خارجی به اعتماد مردم روا داشتند، مطرح کنم.

اگر افراد و گروه‌های خاص منتفع از تحریم ها فکر می کنند با طرح موضوع واردات بنزین، خاطره تلخ بنزین پتروشیمی را از یاد مردم ببرند اشتباه کرده اند. برای این ادعای دروغ، آنها هرگز سندی را ارایه نکرده و فقط با تکرار مطالب خلاف واقع که هیچ مرجع رسمی و قضایی آن را تایید نکرد، سعی در کدرکردن فضا و تاثیر بر اذهان داشته اند. خدا را شکر که با طرح این تهمت تکراری از سوی آقای جوانفکر، منشا اتهامات به اینجانب و همسرم مشخص و ریشه های مشترک آنها با گروههای تکثیر کننده این ادعای جریان انحرافی آشکار و ثابت می شود. این اتهامات در حالیست که همان زمان با شکایت اینجانب از منبع اصلی خبر، ثابت شد ادعاها ساختگی و تهمت محض بوده و کسانی که منافعشان با بنزین سرطان زای پتروشیمی گره خورده بود، تهمت واردات بنزین توسط همسرم را مطرح کردند.

از حدود سال ۸۹ که آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران به شدت بالا رفت آزمایش‌ها توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آزمایشگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و محققان دانشگاه‌ شهید بهشتی نشان از حد بالای آلاینده خطرناکی به نام بنزن در هوا ناشی از بنزین توزیعی داشت.

اما وضعیت آلودگی هوا بعد از سال ۹۲ و در پی اقدامات مختلف از جمله مصوبه دولت یازدهم برای تعیین تکلیف ۱۶ دستگاه مسئول در قبال آلودگی ها رو به کاهش گذاشت. بعدها براساس اندازه‌گیری هزار روزه آلودگی هوا از شهریور ۹۲ تا ۹۶ منحنی قابل قبولی از بهبود شرایط به دست آمد که نتیجه کار ۴۰ پروژه و همکاری همزمان ۱۶ دستگاه و اقتدار سازمان محیط زیست بود. این موضوع را آمار مراکز مختلف سنجش آلودگی شهرداری ها، وزارت بهداشت و آمار اورژانس ها در روزهای اوج آلودگی هوا در میزان مراجعان بارها تایید کردنو. در گزارش های مربوطه کاهش چشمگیر بنزن یعنی ماده سرطان زایی دیده می شد که در بنزین پتروشیمی توزیع شده از سال های قبل تا هزار برابر در هوای برخی از نقاط شهر تهران وجود داشت و حالا حذف شده بود. این فقط ادعای ما نبود بلکه مهندس ارایه دهنده فرمول بنزین پتروشیمی در گزارش خود به طور صریح  تاکید داشت این محصول دارای ویژگی های خطرناکی بوده است. مبدع طرح استفاده از بنزین پتروشیمی که در مقطع خاصی به منظور مقابله با تحریم ها تولید شد، اذعان کرد که "بنده به عنوان مبدع روش تولید بنزین از خطوط فرآیندی پتروشیمی‌ها، از سمی و سرطان زا بودن مواد پتروشیمی همچون بنزن و BTX آگاه بودم و به همین دلیل در طرح اولیه بنده به این نکات کاملا توجه شده بود. طرح تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی که من نخستین بار ارائه دادم تولید بنزین با مشخصات عدد اکتان بالا بنزن و آروماتیک پایین و گوگرد صفر بود که دقیق اجرا نشد."

آقای بیژن زنگنه وزیر نفت در اردیبهشت ماه ۹۳ و پس از بررسی های لازم اعلام کرد بنزین پتروشیمی گران و آلاینده است. ایشان در سیمای جمهوری اسلامی اظهار کرد: "بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی اساساً بنزین نبوده، بلکه حاوی یک سری مواد هیدروکربوری بوده که با بنزین مخلوط و در شرایط اضطرار در کشور مصرف می شده است. بنده از زمانی که مطمئن شدم این بنزین دارای بنزن و آروماتیک بالاتر از حد مجاز و با اشکال همراه است دستور قطع تولید آن را صادر کردم."

با قطع تولید و فروش بنزین پتروشیمی توسط وزارت نفت، تهدیداتی که قبلا صورت گرفته بود جامه عمل پوشید و کاسبان تحریم در انتقام از توقف تولید ماده سودآورشان به دروغ و تخریب متوسل شدند. ماجرای تهمت واردات بنزین به همسرم همچنان که بارها گفته ام ناجوانمردانه، غیراخلاقی، غیرانسانی و دروغ محض و در واقع یک نوع انتقام از من بوده که در پاسخ به پیغام ها برای عدم پیگیری موضوع سرطان زایی بنزین پتروشیمی از زمان نمایندگی در شورای شهر تهران، گفتم: بر سر منافع مردم و حفظ سلامتی آنها ایستاده ام و کوتاه نمی آیم و با هر اقدامی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد مقابله خواهم کرد.

اگر چه این ایستادگی موج تخریب ها و نفرت پراکنی های چندین ساله را علیه یکی از اعضای دولت برآمده از رای مردم در سال ۹۲ برانگیخت، اما همچنان می گویم و بر سر عهد خود هستم و با هزاران تهمت و دروغ دیگر از بیان واقعیات به مردم کشورم کوتاه نخواهم آمد.

خوشحالم که تکرار تهمتی دروغ باعث شد یک بار دیگر بخشی از راه پر فراز و نشیبی را که برای کاهش آلودگی هوا طی شده،  یادآور شوم و تاکید کنم که  تهمت ها و تخریب ها باعث عقب نشینی ام در بیان واقعیت ها نمی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما