شناسهٔ خبر: 28944929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

ديدارهاي خاص با ريیس گروه دوستی سنا و مجلس نمایندگان فرانسه ادامه دارد

تحكيم وحدت با پليس خوب

برجام كه در حال تقويت بود، فرانسه با كارشكني‌هايي سعي كرد تا اين هشدار را به ايران بدهد كه اگر منافع اين كشور در مناسبات تامين نشود مي‌تواند برنامه جامع اقدام مشترك را با حاشيه‌ همراه كند...

صاحب‌خبر -

قانون- برجام كه در حال تقويت بود، فرانسه با كارشكني‌هايي سعي كرد تا اين هشدار را به ايران بدهد كه اگر منافع اين كشور در مناسبات تامين نشود مي‌تواند برنامه جامع اقدام مشترك را با حاشيه‌ همراه كند؛ در همان زمان عده‌اي از فعالان رسانه‌اي و شخصيت‌هاي سياسي اين كشور را به عنوان پليس بد مذاكرات معرفي كردند ولي در جلسه گذشته شوراي امنيت سازمان ملل كه درباره ايران وبرجام سخن گفته شد، نماينده اين كشور از ايران دفاع كرد و برخي اين اقدام را استحاله سياست‌هاي فرانسه خواندند و اعلام كردند كه در اين بازه زماني فرانسوي‌ها قصد دارند نقش پليس خوب را در رابطه با ايران و در برابر آمريكا ايفا كنند . در همين راستا به نظر مي‌رسد كه تحكيم روابط با اين كشور در دستور كار است و روز گذشته میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ريیس گروه دوستی مجلس سنا و مجلس نمایندگان فرانسه دیدار و گفت‌و گو کرد. گفتني است چندي پيش فیلیپ بونکارر، ريیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه و خانم دلفین او، رييس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه که در راس هیاتی از گروه دوستی پارلمانی به تهران سفر کرده‌اند با حشمت‌ا... فلاحت پیشه، رييس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

توجه به نيمه پر ليوان روابط

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با وجود اختلافاتي كه ميان دو كشور وجود دارد به روابط خوب ايران و فرانسه اشاره كرد و گفت: گسترش مناسبات ایران و فرانسه در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند افزایش ارتباطات دوستانه ميان دو كشور به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کند. وی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به‌ويژه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم افزود: امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است و همکاری ایران و فرانسه به‌عنوان دو کشور قربانی تروریسم، نقش فراوانی در تامین امنیت و آرامش در منطقه و اروپا دارد. فلاحت‌پیشه در ادامه گفت: تروریسم زاییده همان تفکر افراطی است که با مثله کردن مخالف خود، در کنسولگری‌اش در کشوری دیگر سعی دارد در برابر حامیان اروپایی و آمریکایی­‌اش ژست دموکراتیک و حقوق بشری بگیرد. این تفکر افراطی با ایجاد گروهک‌­های تروریستی در افغانستان، سوریه، عراق و یمن عامل کشتار هزاران انسان بی‌گناه شده است. رييس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر به‌کارگیری راه‌حل سیاسی به جای نظامی در سوریه و یمن تاکید داشت و گفت معتقد است مردم سوریه و یمن، خود باید برای آینده كشور‌شان تصمیم بگیرند. وی افزود: آمریکا و متحدانش در افغانستان، لیبی، سوریه و مناطق دیگر با تهدید حاکمیت کشورها موجب ایجاد هرج و مرج و آشفتگی شده‌­اند که در این میان لازم است تا کشورهای اروپایی مانع تداوم اقدامات آنان شوند. فلاحت‌پیشه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در اعمال فشار بر کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران درطول 40 سال تحریم به توان داخلی خود اتکا کرده و اکنون هیچ کشوری قادر نیست استقلال و موجودیت ایران را مورد تهدید قرار دهد. فلاحت‌پیشه در ادامه از حضور عناصر وابسته به گروهک منافقین در خاک فرانسه و اقدامات آنان علیه امنیت ملی کشورمان انتقاد کرد و خواستار تجدیدنظر مسئولان فرانسوی در حمایت از این گروهک تروریستی شد. رييس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات خود در برجام، از طرف‌­های اروپایی برجام به‌ویژه فرانسه انتظار دارد اقدام عملی برای حفظ آن از خود نشان دهند.

نظر شما