شناسهٔ خبر: 28944105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامسونگ اسمارت‌فونی با ناچ قطره‌ای تولید خواهد کرد

پتنت‌های جدیدی از سامسونگ نشان می‌دهد که این کمپانی کره‌ای در نظر دارد یک اسمارت‌فون با بریدگی قطره‌ای و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تولید کند.

صاحب‌خبر -

سامسونگ اسمارت‌فونی با ناچ قطره‌ای تولید خواهد گردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوایل این هفته مشخص شد که سامسونگ برای تولید یک گوشی با داشتن یک اسکنر زیر صفحه نمایش پرونده تشکیل داده است و پتنت‌های آن هم لو رفت. این طراحی می‌تواند روی گوشی سال بعد این کمپانی، Galaxy S10 پیاده شود. هرچند، در یک پتنت دیگر که همان روز منتشر شد، تأیید شد که سامسونگ به دنبال یک آینده روشن برای این فناوری است.

در صورتی که پتنت‌های پیشین منتشر شده از گوشی‌های جدید سامسونگ طراحی این اسکنر را شبیه به دیگر اسکنرها نشان می‌داد یعنی اسکنر اثر انگشت آن در قسمت خاصی از نمایشگر تعبیه شده، پتنت جدید یک اسکنر اثر انگشت پیشرفته زیر تمام صفحه نمایش را نشان می‌دهد که از یک پردازنده کم مصرف مستقل استفاده می‌کند. این پردازنده به محض اینکه یک تاچ را تشخیص دهد و سه بار یک انگشت را برای بهبود کیفیت اسکن کند، مسئولیت خواهد داشت تا روشنایی صفحه نمایش را بالا ببرد. بنابراین سنسور جدید دقیق‌تر، آسان‌تر برای استفاده و سریعتر از تکنولوژی‌های سابق خواهد بود. علاوه بر این، تطبیق‌پذیری آن می‌تواند به معنی استفاده آن‌ها در گوشی‌های تاشوی این شرکت باشد.

از نظر طراحی، پتنت ذکر شده دو فرمت را نشان می‌دهد. اولین مدل یک اسمارت‌فون مرسوم را با حاشیه‌های پهن‌تر شبیه دستگاه‌های سال گذشته سامسونگ نشان می‌دهد. دومین پتنت، در کمال ناباوری، یک دستگاه را با بریدگی قطره‌ای بالای صفحه نمایش نشان می‌دهد که شباهت ظاهری به Essential Phone و Mate 20 هوآوی دارد.

در حالی که ناچ قطره‌ای در پتنت سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است، با توجه به مقاومت‌های سامسونگ در سال‌های اخیر با این پدیده، ساختن یک گوشی با ناچ را امکان ناپذیر خواهد کرد. در عوض، این کمپانی به نظر روی دیگر فناوری‌ها تمرکز کرده است که می‌تواند در نهایت باعث حذف کامل حاشیه از صفحه نمایش گوشی‌ها شود.

در ادامه، پتنت‌های لو رفته از گوشی‌های آینده سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

سامسونگ اسمارت‌فونی با ناچ قطره‌ای تولید خواهد گرد

بیشتر بخوانید: سامسونگ در حال آماده‌سازی یک گوشی گیمینگ است

انتهای پیام/

سامسونگ گوشی دارای ناچ قطره‌ای و اسکنر اثر انشگت زیر صفحه نمایش تولید خواهد کرد

نظر شما