شناسهٔ خبر: 28943695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

300 هزار بانوی همدانی ورزش می کنند

همدان- ایرنا- مشاور امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: هم اینک بیش از 300 هزار نفر از بانوان این استان فعالیت ورزشی دارند.

صاحب‌خبر -

طاهره دوروزی روز سه شنبه در شورای ورزش همگانی همدان اظهار داشت: از این تعداد ورزشکار 27 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند و در 46 هیات ورزشی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: همچنین 117 سالن ورزشی به صورت اختصاصی به بانوان ورزشکار خدمات ارایه می دهند که البته این تعداد مجزا از سالن هایی است که به صورت چند منظوره در ساعاتی از روز به بانوان اختصاص می یابد.
مشاور امور بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان روستایی در سطح این استان گفت: در راستای اجرای این طرح مشخص شد 74 درصد بانوان روستایی مشکل ساختار قامتی دارند.
دوروزی با بیان اینکه این طرح سنجش در ورزشکاران خاص، بانوان خانه دار و مشاغل نیز اجرایی می شود افزود: 20 متغیر سنجش در این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این درصد با مشکل ساختار قامتی مواجه هستند.
وی با اشاره به توجه جدی معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش در این قشر از جامعه گفت: طرح نشاط و تندرستی خانواده ها و پارک گام از طرح های بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور است که به خوبی در همدان اجرایی شد.

** سهم 28 درصدی همدان در مدال آوری بانوان آسیایی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: امسال 28 درصد از مدال های بانوان کشور در بازیهای آسیایی 2018 توسط بانوان همدانی کسب شد.
رسول منعم افزود: کسب پنج نشان در بازی های آسیایی و یک مدال در پاراآسیایی 2018 اندونزی توسط بانوان همدانی نشان از ظرفیت بالقوه ، رشد و بلوغ ورزش در بین این قشر ورزشکار استان دارد.
وی اضافه کرد: بانوان کشورمان در این رقابت ها در مجموع 18 مدال کسب کردند که سهم بانوان همدان پنج نشان بود و در مجموع 28 درصد از سهم مدال آوری بانوان در این مسابقات را به دست آوردیم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه با اشاره به اینکه 269 فضای ورزشی هم اکنون در اختیار بانوان این استان است گفت: این سالن ها همه روزه ابتدای صبح به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.
منعم بیان کرد: در سال جاری و در راستای ترویج ورزش همگانی 45 همایش پیاده روی را امسال پیش بینی کرده ایم ضمن اینکه توجه به ورزش کارکنان نیز مورد توجه است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 450 هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی همدان فعالیت دارند که 75 هزار ورزشکار از این تعداد زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

** فعالیت بیش از چهار هزار ورزشکار در محلات
مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: هم اکنون چهار هزار و 500 ورزشکار در سطح محلات همدان و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در رشته های والیبال، کشتی، فوتبال، هدبال و دارت فعالیت دارند.
امیرحسین اسکندریان اضافه کرد: مسابقات ورزشی محلات همه ساله به مدت پنج ماه و به صورت لیگ و قهرمانی محلات برگزار می شود.
اسکندریان خاطرنشان کرد: به تیم های شرکت کننده نیز البسه رایگان اهدا می شود.
7520/2087

نظر شما