شناسهٔ خبر: 28943654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اسنپدراگون 675 کوالکام معرفی شد؛ پردازنده میان‌رده مبتنی بر معماری Kryo 460

مبین احمدی / theverge

صاحب‌خبر -

اسنپدراگون ۶۷۵ جدیدترین سیستم-روی-چیپ (SoC) میان‌رده‌ی کوالکام برای گوشی‌های هوشمند است که به‌لطف بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های رده بالا، پتانسیل این را دارد که عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

شاید بتوان برجسته‌ترین ویژگی این تراشه‌ی جدید را، بهره‌گیری آن از معماری Kryo 460 و هسته‌های Cortex-A76 شرکت آرم برشمرد؛ هسته‌هایی که بیشتر برای دستگاه‌های پرچم‌دار طراحی شده‌اند و تاکنون در هیچ‌یک از پردازنده‌های کوالکام، شاهد حضور آن‌ها نبوده‌ایم (نخستین تراشه‌ی مهمی که از هسته‌ی A76 استفاده می‌کند، کرین ۹۸۰ هواوی است).

Qualcomm Snapdragon 675 دارای دو هسته‌ی مبتنی بر عملکرد با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌‌‌ی بهره‌وری با فرکانس پردازشی ۱.۷۸ گیگاهرتز است؛ در مقایسه‌ای کوتاه، متوجه می‌شویم که اسنپدراگون ۸۴۵ (پرچم‌دار فعلی کوالکام) از دو هسته‌ی مبتنی بر عملکرد Cortex-A75 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. در کنار این‌ها، اسنپدراگون ۸۴۵ بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و اسنپدراگون ۶۷۵ بر مبنای لیتوگرافی ۱۱ نانومتری ساخته‌ شده‌اند؛ این اطلاعات نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸۴۵ سرعت و قدرت بیشتری از تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید کوالکام دارد.

وب‌سایت معتبر Anandtech به‌تازگی در یادداشتی نوشته است که معرفی پردازنده‌ی جدید برای بازار میان‌رده‌ها از سوی کوالکام، امری غیرمعمول به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا به این دلیل که اسنپدراگون ۶۷۵ توانایی این را دارد که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۷۱۰ (به‌عنوان مدل بالا‌رده‌تر) از خود نشان دهد.

اسنپدراگون ۶۷۵ کوالکام به‌خوبی نشان می‌دهد که ویژگی‌های بالارده دیگر قرار نیست منحصر به گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت باشند. گفتنی است که این تراشه توانایی پشتیبانی از دوربین سه‌گانه را هم دارد و برخی بهبودهای ویژه را هم در زمینه‌ی گیمینگ برای برخی بازی‌ها به خود دیده؛ این پردازنده‌ در کنار موارد یادشده، از +Quick Charge 4 هم پشتیبانی می‌کند و به موتور مبتنی بر هوش مصنوعی سریع‌تری تجهیز شده است.

کوالکام انتظار دارد که سازندگان گوشی‌های هوشمند، در محصولات سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ خود از این تراشه‌ی جدید استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما