شناسهٔ خبر: 28942702 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آلکاسر: اگر مارکو رویس نبود به اینجا نمی‌رسیدیم

حتی خوشبین‌ترین هواداران دورتموند در ابتدای فصل انتظار چنین درخششی از پاکو آلکاسر مهاجم اسپانیایی جدید تیم‌شان نداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پاکو آلکاسر اسپانیایی که اولین فصل حضور خود در بوندس‌لیگا را با پیراهن زردرنگ دورتموند پشت سر می‌گذارد تنها در 126 دقیقه حضور خود در میادین برای این باشگاه 7 گل به ثمر رسانده. رکوردی که تا کنون هیچ فوتبالیستی در تاریخ بوندس‌لیگا موفق به رسیدن به آن نشده است.


وقتی فوتبالیستی برای اولین بار حضور در کشوری خارجی را تجربه می‌کند که نه زبان آن را می‌داند و نه با فرهنگ و فوتبال آن آشنا است، معمولاً کمتر کسی از او انتظار دارد که بلافاصله درخشان ظاهر شود و حداکثر قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. این در ابتدای فصل در مورد دورتموند و آلکاسر هم صادق بود و حتی خوشبین‌ترین هواداران زنبورهای زرد آلمان انتظار نداشتند مهاجم اسپانیایی‌شان به این سرعت، تا این حد درخشان ظاهر شود.

 

آلکاسر در دورتموند کاملاً راحت به نظر می‌رسد و می‌گوید این راحتی و آرامش را بیش از هر کس مدیون یکی از هم‌باشگاهی‌های خود است: مارکو رویس. پاکو آلکاسر در گفتگو با تلویزیون رسمی باشگاه دورتموند BVB-TV در این باره گفت:" از روزی که به دورتموند آمدم مارکو رویس برای جا افتادن من در این تیم و هماهنگ شدنم با سایر بازیکنان بیشترین زحمت را کشیده. چه در جریان بازی‌ها و چه در تمرینها و چه در همه‌ی موقعیت‌هایی که در باشگاه حضور داریم. به لطف او است که من اینقدر سریع در دورتموند جا افتاده‌ام".

 

آلکاسر با کاپیتان دورتموند چنان رابطه‌ی خوبی پیدا کرده که در این مصاحبه بارها زبان به ستایش او گشوده و برای مثال می‌گوید:" مارکو رویس بازیکنی در کلاس جهانی است و من واقعاً سپاسگزار و مدیونش هستم".

 

واقعیت این جا است که رویس و آلکاسر در زمین چنان هماهنگ بازی می‌کنند که گویی سالها با هم همبازی بوده‌اند. آلکاسر در این باره می‌گوید:" بازی کردن با مارکو خیلی ساده است چون بازی او کیفیت تهاجمی دارد و او ذاتاً میل به بازی هجومی دارد. او با حرکاتش نقش موتور محرکه‌ی تیم را بازی می‌کند و در زمین چنان راحت بازی می‌کند که برای همه‌ی هم‌بازیکنانش الگو است. اما مهمترین نقش مارکو برای دورتموند نقش رهبری است. او به عنوان کاپیتان واقعاً لیاقت بازوبند را دارد".

 

با توجه به درخشش آلکاسر با پیراهن دورتموند و محبوبیت فوق‌العاده‌‌ی او نزد هواداران این تیم، مسئولین بوروسیا دورتموند قصد دارند او را در اولین فرصت ممکن به صورت دائمی جذب کنند. آلکاسر در حال حاضر به عنوان بازیکن قرضی از بارسلونا به دورتموند آمده ولی دورتموندی‌ها می‌توانند در پایان این مدت با فعال کردن گزینه‌ی خرید، او را با پرداخت 23 میلیون یورو رسماً دورتموندی کنند.

 

نظر شما