شناسهٔ خبر: 28941560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روایت جدید روزنامه «صباح» ترکیه از پشت صحنه قتل خاشقجی

روزنامه «صباح» ترکیه بر اساس اطلاعاتی دریافتی از دستگاه اطلاعات تاین کشور امروز -سه‌شنبه- نام عنصر جدیدی را که نقشی اساسی در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی بازی کرده است، فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «صباح» ترکیه امروز نوشت که هنگامی که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در تاریخ ۲۸ سپتامبر برای اولین بار به منظور دریافت مدارک ازدواج خود به کنسولگری استانبول آمد، «احمد عبدالله المزینی» نیز در این مکان حضور داشت.

در ادامه آمده است: «پس از آن که کنسولگری روز دوم اکتبر را به عنوان تاریخ دریافت مدارک برای خاشقجی تعیین کرد، مزینی روز ۲۹ سپتامبر در ساعت ۱۴ و ۳۱ دقیقه  از طریق فرودگاه بین‌المللی «صبیحه گوکچن» استانبول را به مقصد ریاض ترک کرد». 

این روزنامه همچنین نوشت: «مزینی هنگام ورود به ریاض با احمد العسیری معاون دستگاه اطلاعات سعودی دیدار کرده و با وی درباره عملیات بازگرداندن خاشقجی به عربستان صحبت کرده بود. المزینی با اعلام تشکیل تیم ۱۵ نفره امنیتی بار دیگر ریاض را در تاریخ اول اکتبر به مقصد استانبول ترک کرد».

به نوشته الصباح، المزینی رأس ساعت ۱۳ به وقت محلی، به فرودگاه بین المللی آتاترک رسیده و از آنجا در حالی که حامل تمام اطلاعات عملیاتی - امنیتی برای تحویل به «محمد العتیبی» کنسول سعودی در استانبول بود، راهی مقر کنسولگری شد. 

المزینی در همان شب ناپدید شدن خاشقجی استانبول را در ساعت ۲۱ و ۳۱ دقیقه از طریق فرودگاه بین المللی آتاترک با هواپیمایی متفاوت از هواپیمای تیم ۱۵ نفره امنیتی ترک کرد. 

در ادامه آمده است که المزینی هسته اصلی عملیات و نقطه اتصال عربستان با کنسولگری به شمار می‌رود و مانند یک پستچی، اطلاعات عملیات را منتقل کرده است. او برای تضمین روند عملیات به صورت منفرد عمل کرده و رویکردی کاملا متفاوت از تیم ۱۵ نفره امنیتی داشته است.  

 

 

نظر شما