شناسهٔ خبر: 28941500 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام نحوه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در والیبال

فدراسیون جهانی والیبال نحوه راهیابی تیم‌های ملی والیبال برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، فدراسیون جهانی والیبال نحوه راهیابی تیم‌های ملی والیبال به بازی‌های  المپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد که بر این اساس در  المپیک ۲۰۲۰ همانند ادوار گذشته ۱۲ تیم‌ ‌ملی در بخش مردان و زنان حضور خواهند داشت و نحوه گزینش تیم‌ها در هر دو بخش نیز یکسان خواهد بود. البته یکی از ۱۲ تیم راه یافته به بازی‌های  المپیک ۲۰۲۰ تیم‌ ‌ملی ژاپن خواهد بود که با توجه به میزبانی‌اش از بازی‌های المپیک قطعا  در این رقابتها حضور خواهد داشت. بنابراین باید یازده تیم از پنج قاره جهان برای حضور در معتبرترین رقابت‌های والیبال در سطح جهان رقابت کنند.

بر خلاف رقابت‌های قهرمانی جهان، سرمربیان تیم‌های ملی اجازه دارند تنها ۱۲ بازیکن را برای بازی‌های المپیک دعوت کنند در حالی که این تعداد در قهرمانی جهان ۱۴ بازیکن بود.

اولین تورنمنت انتخابی بازی‌های والیبال المپیک ۲۰۲۰ در سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. در این سال شش تورنمنت بین قاره‌ای برگزار خواهد شد که البته هنوز زمان دقیق و میزبان این مسابقات مشخص نشده است.

در این رقابت‌های انتخابی ۲۴ تیم برتر رنکینگ جهان فدراسیون والیبال در رده‌بندی که در یکم ژانویه ۲۰۱۹ اعلام می‌شود حضور پیدا خواهند کرد. این ۲۴ تیم باید در قالب شش گروه چهار تیمی و با سیستم مارپیچی به رقابت بپردازند.

تیم مارپیچی نوعی از چینش تیم‌ها است که بر اساس آن تیم‌ها سید بندی شده و جایگاه شان در گروه‌های چهار گانه مشخص می‌شود. بر این اساس ۲۴ تیم برتر رنکینگ جهانی در ژانویه سال ۲۰۱۹ با سیستم مارپیچی به صورت زیر گروه بندی خواهند شد:

گروه A : رنک یک، رنک ۱۲، رنک ۱۳ و رنک ۲۴

گروه B: رنک دو، رنک یازده، رنک ۱۴ و رنک ۲۳

گروه C: رنک ۳، رنک ۱۰، رنک ۱۵ و رنک ۲۲

گروه D: رنک ۴، رنک ۹، رنک ۱۶ و رنک ۲۱

گروه E: رنک ۵ ، رنک ۸، رنک ۱۷ و رنک ۲۰

گروه F: رنک ۶، رنک ۷، رنک ۱۸ و رنک ۱۹

به ‌این‌ ترتیب تیم‌های برتر گروه‌هاش ششگانه جواز حضور در  المپیک ۲۰۲۰ را کسب خواهند کرد تا با توجه به حضور ژاپن به عنوان میزبان تکلیف هفت تیم راه یافته مشخص شود و تکلیف حضور پنج تیم دیگر در رقابت‌های بعدی معلوم شود.

سپس تکلیف پنج تیم دیگر پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی در پنج حوزه آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و شمالی مشخص خواهد شد. البته تیم‌هایی که در شش تورنمنت قبل بتوانند جواز حضور در بازی‌های  المپیک را کسب کنند نمی‌توانند در رقابت‌های انتخابی بعدی در قاره هایشان شرکت کنند. پنج تیمی که بتوانند در رقابت‌های انتخابی در پنج منطقه ذکر شده عنوان نخست را کسب کنند گام به بازی‌های  المپیک خواهند گذاشت.

انتهای پیام

نظر شما