شناسهٔ خبر: 28941476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1550 مدرسه بوشهر انتخابات دانش آموزی برگزار کردند

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آیین آغاز این انتخابات در دبیرستان دخترانه حجاب بوشهر گفت: انتخابات شورای دانش آموزی مشق و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آیین آغاز این انتخابات در دبیرستان دخترانه حجاب بوشهر گفت: انتخابات شورای دانش آموزی مشق و تمرین مردم سالاری برای راهیان و صاحبان فردای کشور است.
مجید خورشیدی افزود: انی انتخابات شروع مشق آموزش دموکراسی است و دانش آموزان با بهتر گزینی و برگزاری انتخابات سالم درسی مهم به جامعه پیرامونی خود می دهند.
وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: با خودتان عهد ببندید که به بهترین فرد رای بدهید و هرکاندیدایی که هدیه ای داد هدیه را قبول ولی به کسی رای بدهید که صلاحیت و کاندیدای بهتری باشد.
خورشیدی گفت: یکی از مسائل مهم کشورها در جهان امروز نحوه اداره کشور است و بهترین راه برای این کار بهتر گزینی است که باید این کار را از کودکی به فرزندان این سرزمین آموخت.
وی یادآور شد: براساس قانون اساسی همه نهادهای مهم تصمیم گیر در کشور به نحوی با نظر مردم انتخاب می شوند و این بیان دموکراسی حاکم بر کشور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی آموزش شیوه بهتر گزینی به دانش آموزان است تا در آینده در انتخاب های خود بهترین ها را برگزینند.
وی تاکید کرد: شوراهای دانش آموزی به معنی خودباوری، مشورت، مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و تصیم سازی است که تلاش می شود دانش آموزان به این تعریف ها برسند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی در یکهزار و 550 مدرسه و برای 152 هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم برگزار می شود که از این شمار 74 هزار و 500 دانش آموز دختر و 77 هزار 500 دانش آموز پسر هستند.
وی اضافه کرد: امسال 12 هزار و 500 دانش آموز دختر و 14 هزار و 500 دانش آموز پسر داوطلب عضویت در انتخابات شورای دانش آموزی هستند که از این شمار 11 هزار و 500 دانش آموز به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدرسه های این استان انتخاب می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه شورای هر مدرسه براساس تعداد دانش آموز، 5 تا 11 عضو اصلی و علی البدل دارد افزود: انتخابات شورای دانش آموزی در نوبت صبح ساعت 8:30 و در نوبت بعد از ظهر ساعت 14 برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیک در برخی مدرسه ها گفت: امسال مدارسی که قابلیت اجرای انتخابات به صورت الکترونیکی دارند از این شیوه استفاده کنند.
وی افزود: با توجه به نقش شوراهای دانش آموزی در آموزش تصمیم گیری به کودکان و نوجوانان فراهم کردن شرایط لازم برای انجام تبلیغات دانش آموزی ضروری است.
فتحی افزود: شورای دانش آموزی یک دارایی در مدرسه است که در صورت جدی گرفتن از جانب مسئولان می توانند با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، کمک قابل توجهی به مدیران مدرسه باشند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: یکی از هدف های آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت همه تشکل هاست که شوراهای دانش آموزی نمونه ای از آنهاست.
مرتضی روان دوست افزود: هدف از برگزاری انتخابات دانش آموزی توانمند سازی، تقویت مهارت های اجتماعی، مسئولیت پذیری، خودباوری، اعتماد به نفس در بین دانش آموزان است.
6047/6043
انتهای پیام

نظر شما