شناسهٔ خبر: 28941340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم تبریز مطرح کرد:

معضلات فرهنگی امروز ماحصل کم توجهی مسئولان به فرهنگ/ کاهش محسوس بودجه فرهنگ

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مسئولان اجرایی کشور باید به این باور برسند که با تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور می توان بسیاری از معضلات فرهنگی را حل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی  با اشاره به پایین بودن سرانه فرهنگی در کشور و مظلومیت فرهنگ در کشوراظهار داشت: متاسفانه سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیارمحسوسی پایین است و حتی در بودجه کل کشور نیز  از رقم بسیار ناچیزی برخوردار است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته، کمیسیون تلفیق در بودجه سال 97 نه تنها بودجه فرهنگی کشور ارا افزایش نداد،  بلکه نزدیک به 300 میلیارد ریال نیز کاهش پیدا کرد بدین معنا که از سرانه فرهنگ کشور برداشته و به سرانه دیگر بخش ها اضافه کردند.

وی افزود: در خصوص کاهش یودجه فرهنگی اعتراضاتی نیز به این ارقام صورت گرفت ولی توفیقی حاصل نشد اما در سال جاری با تدابیری که اتخاذ شده، تلاش خواهیم کرد که در لایحه بودجه سال 98 بتوانیم بودجه مناسبی را برای ارتقای سرانه فرهنگی در کشور در قانون بودجه بگنجانیم.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نزدیک به یک ماه و نیم است که درحال آماده سازی بودجه سال آینده می باشد و از دستگاه های اجرایی برای ارائه پیشنهاد و دادن گزارش دعوت به عمل آمده است و اعضای کمیسیون فرهنگی نیز تلاش خواهند کرد که در بالا بردن بودجه فرهنگی بتوانند تاثیر مناسبی بر روی آن داشته باشند.

زیربنای تمام امور در کشور مسئله فرهنگ است

سعیدی گفت: مهم ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به مسئله فرهنگ است که زیربنای تمام امور در کشور است و جای تاسف دارد کشوری که صاحب فرهنگ و تمدن است در رسیدگی به مسائل فرهنگی و توجه به آن، کمترین اقدام را از جانب مسئولان فرهنگی آن انجام می شود، بلکه باید در جهت ارتقای فرهنگ در کشور بسیار تلاش کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور باید به دغدغه فرهنگی داشته باشند و به این باور برسند که زیرساخت های فرهنگی کشور را تقویت کنند تا بتوان مشکلات فرهنگی کشور را حل نمود و بسیاری از معضلات فرهنگی که به دلیل کم توجهی مسئولان بوجود آمده را از بن ریشه کن کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما