شناسهٔ خبر: 28941324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگویی تلویزیونی

سجادی درباره سفر ارامنه زبان آموز فارسی به ایران توضیح داد

سفیر کشورمان در ایروان امروز صبح به دعوت شبکه سراسری تلویزیون دولتی ارمنستان در این شبکه تلویزیونی حضور یافت و درباره سفر دانش‌آموزان و دانشجویان ارامنه زبان‌آموز فارسی به کشورمان توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید کاظم سجادی در این گفت‌وگو در پاسخ به سوال مجری این شبکه با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران، زبان فارسی را یکی از شیرین‌ترین و فراگیرترین زبان‌های جهان دانست که جوانان زیادی از کشورهای خارجی مشغول یادگیری این زبان در دانشگاه‌های مختلف جهان هستند.

وی ضمن تاکید بر تلاش‌های صورت گرفته برای آموزش زبان فارسی در ارمنستان خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان ارمنی زیادی در مدارس و دانشگاه‌های ارمنستان خواهان یادگیری زبان فارسی هستند که هر ساله به منظور دانش افزایی و افزایش معلومات آنان در زمینه ایران تعدادی از آنان انتخاب و به ایران اعزام می‌شوند.

سفیر  کشورمان در ایروان همچنین بیان کرد: در سال جاری نیز با تلاش‌های صورت گرفته تعدادی از فراگیران ارمنی طی سه نوبت به شهرهای تبریز، زنجان و اصفهان اعزام شدند و در آبان ماه نیز در نظر داریم گروه 25 نفره‌ای از این فراگیران را برای دیدن مناطق تاریخی، آثار باستانی و جاذبه های گردشگری به اصفهان اعزام کنیم.

انتهای پیام

نظر شما