شناسهٔ خبر: 28941240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نشنال اینترست: برقراری صلح در افغانستان نیازمند اجماع جدید منطقه‌ای است

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

نشریه آمریکایی بررسی کرد که با ظهور داعش در افغانستان و خطر گسترش این گروه تروریستی، برای پایان دادن به بحران این کشور باید اجماع جدید منطقه‌ای به وجود آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «نشنال اینترست»، با توجه به محرک‌های پیچیده داخلی و خارجی چالش‌ها بر سر تحقق یک توافق سیاسی در افغانستان را نمی‌توان دستکم گرفت و با وجود خوشبینی‌هایی که گاها وجود داشته بیشتر تلاش‌های اخیر به «گفت‌وگو برای آغاز احتمالی گفت‌وگوها» محدود بوده است.

این نشریه آمریکایی ادامه داد که برای برقراری صلح در افغانستان بر اجماع منطقه‌ای جدید نیاز است.

نشنال اینترست افزود که با وجود فشارهای آمریکا و دولت افغانستان، طالبان ضرورتی را برای پایان دادن به جنگ احساس نمی‌کند زیرا پس از ظهور داعش در افغانستان چهره این گروه بیش از گذشته بهبود یافته است.

در ادامه این مطلب آمده است که شرایط کنونی سبب شده تا طالبان احساس کند زمان به نفع آن‌هاست و ممکن است این گروه به جنگ علیه آمریکا ادامه دهد تا در نهایت این کشور نیز مانند شوروی افغانستان را ترک کند.

این نشریه ادامه داد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز باید برای گفت‌وگو با طالبان اجماع ملی را تشکیل دهد و با اتحاد در رهبری حکومت وحدت ملی و طرح صلح فراگیر مشروعیت دولت ابه عنوان یک طرف گفت‌وگوها با طالبان و کشورهای منطقه را افزایش دهد.

نشنال اینترست در انتهای یادداشت اذعان کرد که آمریکا و دولت افغانستان تلاش‌های خود را برای ایجاد اجماعی بین‌المللی و منطقه‌ای برای برقراری صلح در افغانستان متمرکز کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما