شناسهٔ خبر: 28941216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جهش عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان میزان عملکرد خود در مدت این سه سال و نیم در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را برابر با 40 سال پیش از آن دانست و گفت: در این مسیر حمایت استانداری، نمایندگان مجلس و از همه مهمتر اعتماد مدیران سازمان تأمین اجتماعی را پشت سر داشتم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ فولادی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از 50 سال است که بر اساس قانون مجلس تصویب شده، گفت: هدف این سازمان پوشش و حمایت بیمه ای از بیمه شدگان سازمان که عمدتاً اقشار کارگر و مولد جامعه، قالیبافان، رانندگان و... هستند، می باشد.

 

فولادی گفت: در الحاقی قانون سازمان تأمین اجتماعی بخش درمان آن نیز راه اندازی شد و خدمات درمانی در مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی برای بخش های سرپایی و بستری بدون فرانشیز بوده و کاملاً رایگان است و از این لحاظ برای بیمه شدگان تامین اجتماعی جذابیت دارد.

 

50درصد مردم کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه 50 درصد مردم کردستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تأکید کرد: اولین درمانگاه تامین اجتماعی در سال 71 در بیجار دایر شد سپس بیمارستان سنندج و بعد از آن بیمارستان سقز، درمانگاه قروه و پلی کلینیک سسندج، و این تمام کارهای سازمان تأمین اجتماعی در استان کردستان تا سال 93 بود.

 

فولادی با بیان اینکه بین استان کردستان و دیگر استان ها در خصوص بهره مندی از درمانگاه های تامین اجتماعی اختلاف فاحشی وجود داشت و کردستان کم برخوردار بود، ادامه داد: یکی از اهداف بلندمدت سازمان تامین اجتماعی، افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به مراکز درمانی که حق مسلم آنها و از مطالبات بیمه شدگان نیز بوده، است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان ابراز داشت: توسعه امنیت پایدار مبتنی بر افزایش رضایتمندی و خدمات بیشتر، هدف توسعه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی است.

 

فولادی با بیان اینکه در مبحث توسعه، بیمارستان تامین اجتماعی سنندج جزو ده بیمارستان برتر کشور است، عنوان کرد: طرح ارتقاء هتلینگ با اعتبار بالغ بر سه میلیارد تومان در این بیمارستان اجرا شده و از این لحاظ، بیمارستان سنندج مقام اول کشور را کسب و سبب توجه نگاه ها به سمت این استان شد.

 

توسعه اورژانس بیمارستان تأمین اجتماعی سنندج

 

وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان تأمین اجتماعی سنندج 1500 مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان ارتقا یافته است. در گذشته اورژانس این بیمارستان 6 تخت بستری داشت که اکنون به 24 تخت ارتقا داده شده و بخش سرپایی از بخش بستری آن نیز جدا شده و بخش آزمایشگاهی این بیمارستان نیز 500 مترمربع توسعه داده شده است.

 

فولادی عنوان کرد: پس از انتصاب بنده به مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان در بهمن 93، در شهریور همین سال قرار شده بود بیمارستان سقز 600 مترمربع توسعه داده شود اما بنده با این مقدار مخالفت کردم چون این مقدار ارتقا، جوابگوی سقز نبود و با پیگیری های مداوم طرح ارتقای بیمارستان سقز را به 3100 مترمربع افزایش دادیم و این درحالی بود که کل بیمارستان سقز تا آن زمان 5 هزار مترمربع زیربنا داشت.

 

فولادی ادامه داد: کردستان تنها استانی است که همین طرح ارتقای بیمارستان سقز را خود مدیریت می کند و این در هیچ کجای کشور مانند ندارد و این تفویض اختیار از سوی سازمان تامین اجتماعی موجب شد که هم در مدت زمان کمتر (کمتر از 18 ماه) و هم با نصف هزینه پیشنهادی پیمانکار (شرکت خانه سازی) این پروژه به پایان برسد.

 

جواب گزینش نیروهای درمانگاه بانه نهایی شده است

 

وی با اشاره به دیگر مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان، عنوان کرد: درمانگاه مریوان از سال 94 و کامیاران و بانه نیز از سال 96 وارد فاز خدمت رسانی شده اند و درمانگاه مریوان اکنون یکی از مراکز فعال استان است.

 

فولادی ادامه داد: تا امروز درمانگاه بانه با نیروهای شهرستان سقز اداره می شد و اکنون جواب گزینش نیروهای خود بانه آمده و در روزهای آینده بکارگیری می شوند.

 

فولادی میزان عملکرد خود در مدت این سه سال و نیم در مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان را برابر با 40 سال پیش از آن دانست و گفت: در این مسیر حمایت استانداری، نمایندگان مجلس و از همه مهمتر اعتماد مدیران سازمان تأمین اجتماعی را پشت سر داشتم.

 

تجهیز بخش های مختلف مراکز درمانی تامین اجتماعی

 

مدیردرمان تأمین اجتماعی کردستان با اشاره به توسعه تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان، ادامه داد: در طول چند ماه گذشته بالغ بر 50 میلیارد تومان در بحث تجهیزات پزشکی (ماموگرافی، سونوگرافی، میکروسکوپ جراحی چشم، تخت اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاهی و...) در استان هزینه شده است.

 

وی خرید 7 دستگاه آمبولانس را نیز از دیگر اقدامات مجموعه خود عنوان کرد و افزود: 4 دستگاه رادیولوژی سقفی از نوع آلمانی آن نیز خریداری شده است.

 

فولادی جایگاه استان کردستان در بین استان های تیپ دو (میزان بهره مندی از مراکز درمانی تامین اجتماعی و تجهیز بودن آنها) را اول عنوان کرد و افزود: کردستان تنها استانی است که مراکز ملکی درمانگاه تأمین اجتماعی دارد.

 

وی با اشاره به افزایش بکارگیری نیروی انسانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان، ادامه داد: در مدت این سه سال و نیم، نزدیک به 200 نفر در واحدهای مختلف استان بکاگیری شده اند و در حال حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان 800 نفر نیرو دارد.

 

رضایتمندی 99 درصد مردم کردستان از خدمات بخش بستری

 

فولادی با اشاره به اینکه، کردستان در بحث مراکز درمانی هنوز خلاءهای زیادی دارد و جای کار بسیار است، عنوان کرد: وقتی مردم احساس کنند که دیده می شوند این خود موجب ابجاد امنیت پایدار در استان می شود.

 

وی در پایان گفت: میزان رضایتمندی مردم در حوزه بستری در مراکز درمان تامین اجتماعی کردستان، 99 درصد بوده و این در نوع خود بینظیر است.

 

انتهای پیام/

نظر شما