شناسهٔ خبر: 28941021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یک مقام ترک مدعی شد؛

پیدا شدن تکه‌های از جسد جمال خاشقچی در درون چاهی در کنسولگری عربستان

پس از اعتراف عربستان سعودی به کشتن جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی مقیم ترکیه، پرسش های زیادی در مورد جسد او و نحوه کشته شدنش، همچنان بدون پاسخ مانده است. در همین راستا، ساعتی پیش، دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد، بخش‌هایی از جسد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست از داخل چاهی در محوطه کنسولگری عربستان در استانبول پیدا شده است.

صاحب‌خبر -

پس از اعتراف عربستان سعودی به کشتن جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی مقیم ترکیه، پرسش های زیادی در مورد جسد او و نحوه کشته شدنش، همچنان بدون پاسخ مانده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، ساعتی پیش، دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد که بخش‌هایی از جسد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست از داخل چاهی در محوطه کنسولگری عربستان در استانبول پیدا شده است.

به گزارش منابع خبری ترکیه، دوغو پرینچیک، دبیرکل حزب وطن در یک برنامه تلویزیونی درباره پرونده مرگ جمال خاشقچی گفت: به تازگی تکه‌هایی از جسد خاشقچی در چاهی در محوطه کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیدا شده است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم امروز (سه شنبه) رجب طیب اردوغان این را اعلام کند.

لازم به ذکر است، دوشنبه، اردوغان اعلام کرد، امروز در نشست پارلمانی حقایق جدید درباره مرگ جمال خاشقچی اعلام خواهد شد.

در همین زمینه، روز گذشته منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: تیم عربستانی که جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسانده بودند، از عملیات کشتن وی و مثله کردن جسدش تصویربرداری کرده و آن را با خود به ریاض برده‌اند.

پیدا شدن تکه های از جسد جمال خاشقجی در داخل چاهی در کنسولگری عربستان

این اطلاعات در حالی فاش شده که قرار است، امروز (سه‌شنبه) رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره این پرونده سخنرانی کند. وی متعهد شده که تمامی جزئیات و حقایق مربوط به سرنوشت خاشقچی را فاش کند.

این منابع تأکید کردند: سخنرانی اردوغان درباره این پرونده قبل از پایان رسمی تحقیقات، نشان می‌دهد که بازپرسان ترکیه‌ای، اسناد و مدارک موثق درباره قتل عمدی خاشقچی در داخل کنسولگری دارند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه این کشور گفت: رئیس‌جمهوری ترکیه از همان ابتدا تأکید کرد، هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره پرونده خاشقچی مخفی نخواهد ماند و تحقیقات در چهارچوب قانونی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف نهایی ما دستیابی به همه ابعاد و جزئیات این پرونده است. این وظیفه و مسئولیت ماست. این مسأله به روابط میان ترکیه و عربستان ربطی ندارد و دو طرف تصمیم خود را برای دستیابی به جزئیات این حادثه اعلام کردند. عربستان کشور بسیار مهمی برای ماست و نمی‌خواهیم این پرونده آسیبی به روابط ما با این کشور بزند. مسئولان عربستانی نیز مسئولیت اعلام جزئیات این پرونده را دارند.

مسئولان ترکیه‌ای به تازگی اعلام کردند که اسناد و نوارهای صوتی و تصاویری دارند که قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان و مثله کردن جسد وی به دست تیم ۱۵ نفره عربستان را ثابت کند

نظر شما