شناسهٔ خبر: 28940841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاظم‌نسب در نطق میان دستور:

آب در بعضی مناطق خوزستان همراه فاضلاب به خورد مردم می‌رسد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب مردم در خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد و در بعضی از مناطق به علت فرسودگی شبکه آب به همراه فاضلاب به خورد مردم می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد کاظم‌نسب در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 1 آبان 97 ) گفت: در 31 شهریور ماه و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس دست استکبار جهانی آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب و آل سعود از آستین تکفیری‌های سپاه داعش با پوشش خبری بنگاه‌های تبلیغاتی مزدور چون الاهوازیه بیرون آمد و در حادثه تروریستی اهواز جان بهترین گل‌های بوستان انقلاب اسلامی را گرفت و ما را در ماتم این راهیان راستین نهضت کربلا نشاند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیری نپائید با اشارت رهبر حکیم انقلاب و فرمانده کل قوا موشک‌های سپاه پاسداران بر سر و لانه‌های سست تکفیری‌های خون‌ آشام و طراحان عملیاتی تروریستی فرود آمد و گوشمالی سختی به آنان و حامیان روسیاه‌شان داده شد تا درس عبرتی برای همه متجاوزان به حریم امنیت مردم و کشور باشد.

وی افزود: در حالی که ما ماتم زده شهادت جوانان رشید و نوجوانان معصوم در این حادثه تروریستی بودیم و موج محکومیت این اقدام تروریستی از سوی گروه‌ها، جامعه، احزاب و اقوام در خوزستان شکل گرفته بود، عده‌ای در راستای ماشین تبلیغاتی حامیان تروریسم برخلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و جهت حرکت موشک‌های سپاه انگشت اشاره را به سوی مردم و فعالان عرب نشانه رفته و آنها را متهم به پرورش تروریست‌ها کردند. این در حالی است که اصولا تروریست همواره فاقد هویت قومی و مذهبی است.

کاظم‌نسب خاطرنشان کرد: وای به کسانی که ولایتمداری، اسلام‌خواهی، میهن‌دوستی، ایثار و مقاومت کلیه قومیت‌های شریف و اصیل ایرانی را نادیده انگاشته و برای مقاصد شوم سیاسی برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصالح وامنیت ملی آنان را به تروریست پروری متهم می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قومیت عرب همان شیعیان راستین اصیل اهل بیت و مکتب سرخ کربلا و سید و سالار شهیدان هستند که در 8 سال دفاع مقدس به حکم حضرت روح‌الله 16 هزار شهید و در راس آنها سرلشکر علی هاشمی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی افزود: استان خوزستان از چالش‌ها و مصائبی رنج می‌برد که در صورت بی‌توجهی و عدم رفع آنها می‌تواند زمینه‌ساز سوء استفاده اغفال و سربازگیری از جوانان شود. خوزستان علیرغم داشتن حدود 230 صنعت بزرگ و مادر از شرکت‌های نفتی،‌گازی و پتروشیمی‌ها گرفته تا صنایع فولاد، کشت و صنعت‌ها، نیروگاه‌های برقی، آبی، حرارتی تا منطقه عریض و طویل آزد اروند جز ضایعات زیست‌محیطی و انباشت آسیب‌های اجتماعی درد و دود، بیماری و نداری ، ناروایی و نارسایی، تخریب زیرساخت‌ها برای مردم این استان خیری نداشته است.

کاظم‌نسب خاطرنشان کرد: نگرش به خوزستان به عنوان کارگاه اقتصادی و کانون تولید ثروت برای مرکز بزرگترین آسیب‌ها را به توسعه جامع متوازن و پایدار استان رسانده و آن را از جهش در حرکت متعادل بازداشته و در ایستگاه رکود و ناکارآمدی متوقف کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آب شرب مردم در استان خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد و در بعضی مناطق به علت فرسودگی شبکه آب به همراه فاضلاب به خورد مردم می‌رسد و در حوزه آموزش و پرورش نیز اکثر مدارس استان چه در شهر و چه در روستا فرسوده و از رده خارج است.

وی افزود: به علت بی‌تدبیری وزارتخانه‌های کشاورزی و نیرو و ندادن حق‌آبه کشت متاسفانه 345 هزار هکتار از اراضی مسطح و حاصلخیز خوزستان مبدل به 7 کانون ریزگرد داخلی شده است.

کاظم‌نسب در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

نظر شما