شناسهٔ خبر: 28940833 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار رحیمی:

دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران/ ۲۲۵ مرحله عملیات در تهران اجرا شد

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در مرحله چهارم طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش ۲۲۵ مرحله عملیات اجرا شد و در جریان آن ۲۴۰ نفر دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

دستگیری ۲۴۰ اراذل و اوباش در سطح تهران/ ۲۲۵ مرحله عملیات در تهران اجرا شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مرحله چهارم طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات تهران بزرگ که از چند روز گذشته شروع شده است، اظهار داشت: براساس گزارشات مردمی، کار‌های اطلاعاتی و تماس با پلیس ۱۱۰ مقدمات این طرح شروع شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۲۵ عملیات در نقاط آلوده تهران اجرا شد، ادامه داد: ۲۱۰ واحد صنفی مختلف اعم از بدنسازی و قهوه‌خانه و ۶۸ پارک و تفرجگاه و همچنین ۲۵ نقطه دیگر که مردم گزارش داده بودند، پاکسازی و ۲۴۰ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ۴۵ نفر از کسانی که در این طرح دستگیر شدند زیر ۱۸ سال بودند، گفت: این افراد تحویل خانواده‌هایشان شدند و ۵۱ نفر از کسانی که دستگیر شدند نیز سابقه زندان داشتند.

سردار رحیمی افزود: در این طرح ۱۰ قضبه سلاح کمری، ۲ قبضه کلاشینکف، ۲ عدد مواد منفجره دست‌ساز و ۶۴ قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این طرح با کسانی ‌که اقدام به نشر کتاب‌های غیر مجاز کرده‌ بودند برخورد شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۳۳۳ هزار جلد کتاب کشف شد که در ۱۶ انبار دپو شده بودند؛ همچنین در این عملیات ۱۵ نفر که کار چاپ و توزیع کتاب بین ۹۰۰ دستفروش را برعهده داشتند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: برخی از کتاب‌ها که مشتری زیادی هم دارند، بدون اجازه کپی شده بودند کشف شدند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سردار رحیمی با اشاره به افراد دستگیر شده، خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات گروهی دستگیر شدند که خود را پلیس اماکن معرفی می‌کردند و از مغازه‌ها اخاذی می‌کردند؛ همچنین باند دو نفره دستگیر شدند که پس از زورگیری از رایزن ژاپن در ایران یک ماشین پورشه را در خیابان اندرزگو سرقت کردند.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این عملیات دو نفر از کسانی که دختران را می‌ربودند و آن‌ها را آزار و اذیت می‌کردند، گفت: این دو نفر قصد خروج از کشور را داشتند که با کارهای اطلاعاتی پلیس در مرز و دیگری در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری فردی که با کلاهبرداری ۴ و نیم میلیارد تومان به دست آورده بود، گفت: این فرد سابقه‌دار بوده و ۲ سال قبل هم به همین جرم دستگیر و روانه زندان شده بود.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه چهارشنبه گذشته خبری به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض مبنی بر اینکه خودرویی دچار آتش شده و فردی در این خودرو سوخته است رسیده بود، گفت: پلیس با اعلام این خبر نیروهای کلانتری و پلیس در صحنه حاضر شدند که طبق اعلام صریح پزشکی قانونی خودسوزی بوده و هیچ‌گونه قتلی صورت نگرفته بود.

سردار رحیمی در خصوص امنیت در تهران خاطرنشان کرد: امنیت در تهران مطلوب است و همانطور که قبلا هم گفتیم، سرقت‌های خرد افزایش یافته که طرح‌های خوبی در این حوزه در دستورکار قرار گرفته است و از تمامی ظرفیت ناجا برای جلوگیری از این سرقت‌ها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما