شناسهٔ خبر: 28940534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درحاشیه برگزاری یک همایش رخ داد؛

رونمایی از اسناد و عکس‌های حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ در همدان

همدان - به مناسبت سالروز حماسه خونین ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷ در همدان و در حاشیه همایش گرامیداشت این رویداد بزرگ جدیدترین اسناد و عکس های مربوط به این رویداد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز حماسه خونین ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷ در همدان و در حاشیه همایش گرامیداشت این رویداد بزرگجدیدترین اسناد و عکس های مربوط به این رویداد رونمایی شد.

این تصاویر جدیدترین اسناد و عکس های به دست آمده از واقعه خونین قیام دانش آموزی مردم همدان در ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷ است که تا ۱۵ آبان ماه ادامه یافت و در جراید ملی و محلی انعکاس گسترده داشت و موجب صدور بیانیه های مختلف از سوی روحانیون تراز اول آن دوران و تحسن های گسترده در همدان و برخی شهرستان ها شد.

این عکس ها که به همت عکاسان انقلاب در همدان از جمله حسین شریفی راسخ و حسین افتخاریان گرفته و به آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد همدان اهداء شده، تنها تصاویر ثبت شده و به دست آمده از درگیری ها و ضد و خوردهای مردم و نیروهای شهربانی است که به خوبی حال و هوای آن واقعه را تداعی می کند.

گزارش خبری لحظه به لحظه این رویداد و حوادث متن و حاشیه حماسه دانش آموزی همدان به همت کارشناسان مرکز اسناد همدان جمع آوری و هم اکنون در اختیار محققان و تاریخ پژوهان است.

کتاب حماسه ۳۰ مهر همدان نیز به قلم و تحقیق ابوالفتح مومن از کارشناسان این مرکز و پژوهشگر تاریخ معاصر با همکاری واحد تاریخ شفاهی مرکز اسناد همدان آماده چاپ است و  به زودی منتشر خواهد شد.
 

نظر شما