شناسهٔ خبر: 28940496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کشف جسد خاشقجی در چاه

یک مخالف سیاسی ترکیه‌ای جزئیات جدیدی را درباره پیدا شدن بخشی از جسد جمال خاشقجی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دوگو برینجیک، مخالف سیاسی ترکیه‌ای گفت: نیرو‌های امنیتی بخشی از جسد جمال خاشقجی را در چاه داخل باغ کنسولگری عربستان در استانبول پیدا کردند.

وی افزود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه احتمالا در سخنرانی امروز کشف بخشی از جسد خاشقجی را اعلام کند.

همچنین امروز خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع در دستگاه اطلاعاتی ترکیه فاش کرد سعود القحطانی، رئیس دفتر محمد بن سلمان، از طریق نرم‌افزار اسکایپ (Skype) با اعضای تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری این کشور در استانبول در ارتباط بوده و شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

رویترز به نقل از این منابع افزود: قحطانی همچنین از طریق اسکایپ از اعضای تیم ترور خواسته بود سر خاشقجی را به ریاض بیاورند.

پیش از این نیز برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که جسد روزنامه‌نگار منتقد سعودی پس از قطعه قطعه شدن در اسید حل شده است.

گفتنی است جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار اعتراف کرد که او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است. این اعتراف عربستان، انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت و همه آن‌ها خواستار واکنش دولت آمریکا به این اقدام عربستان سعودی شدند.

نظر شما