شناسهٔ خبر: 28940457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معرفی مدیر بخش «اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی در سینمای غرب» جشنواره بین‌المللی مقاومت

طی حکمی از سوی محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر «بخش اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی در سینمای غرب» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» در جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف کالبدشکافی و رازگشایی پشت‌پرده فیلم‌ها و سریال‌های ضداسلامی و ضدایرانی طراحی شده که چند نمونه از آثار مطرح روز سینما و تلویزیون غرب در این زمینه همراه با اکران با حضور کارشناسان و صاحب نظران مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

بر پایه این خبر، 23 عنوان فیلم و سریال که در سال‌های اخیر توسط کمپانی‌های غربی علیه اسلام و ایران تولید شده توسط کمیته‌ای درحال ارزیابی است که مهم‌ترین آن‌ها برای نمایش و تحلیل در ایام برگزاری جشنواره ارائه می‌شوند.

سیدمحمد حسینی از نویسندگان و منتقدان سینمایی کشور در حال حاضر مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری است. وی سابقه نگارش ده‌ها پروژه پژوهشی، مقاله و فیلمنامه را در کنار فعالیت مدیریتی‌اش در کارنامه دارد.

بر پایه این خبر، در دوره گذشته این رویداد سینمایی در این بخش فیلم‌هایی چون: «گلاب» ساخته «جان استوارت»، بخش‌هایی از سریال هوملند، فیلم «پسران ابوغریب» ساخته لوک موران، فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود و فیلم «لندن سقوط کرده است» ساخته بابک نجفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین، صاحب نظران و تحلیل گرانی چون: نادر طالب‌زاده، مستندساز و کارشناس رسانه؛ دکتر مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر؛ حسن عباسی از تحلیل‌گران و صاحب نظران فرهنگی ؛ دکتر شهاب اسفندیاری استاد دانشگاه، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی و سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی در بخش‌های مختلف این برنامه سخنرانی کرده‌اند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سازمان‌ها و مراکز فرهنگی اجتماعی کشور به دبیری محمد خزاعی از طی روزهای 5 تا 9 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به آدرس: moqavematfilmfest.ir موجود است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما