شناسهٔ خبر: 28940108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقیقات سلولی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ جهاددانشگاهی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی تحقیقات سلولی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه رسانه‌های مرتبط با جهاددانشگاهی در انعکاس این خدمات تلاش می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ جهاددانشگاهی تحقیقات سلولی است به همین خاطر آمادگی داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم این خدمات را در سطح استان اردبیل ارائه کنیم.

وی یکی از راه‌های برطرف کردن خلاءهای استان را استفاده از پتانسیل و توانمندی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات علمی پژوهشی عنوان و تصریح کرد: اداره کل انتقال خون و جهاددانشگاهی در زمینه جمع‌آوری و ذخیره‌سازی فرآورده‌های خونی فعالیت‌هایی دارند که می‌توانند از این ظرفیت برای انجام طرح‌های پژوهشی بهره ببرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وابسته به جهاددانشگاهی از سال 1386 در استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به زوجین، عقد قرارداد، خونگیری و ارسال نمونه خون بند‌ناف نوزاد به بانک خصوصی جهت ذخیره‌سازی از فعالیت‌های این دفتر است.

اوچی اردبیلی از ذخیره بیش از 800 نمونه از استان اردبیل در بانک خصوصی خون بند ناف رویان و پیوند یک مورد از آن به برادر ذخیره‌کننده سلول و موفقیت‌آمیز بودن آن خبر داد و یادآور شد: نمونه جمع‌آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان در واحد کنترل کیفی بررسی و در صورت اخذ مجوز، وارد آزمایشگاه پردازش می‌شود و پس از اطمینان از سالم بودن آن جداسازی و در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد ذخیره می‌شود.

وی با بیان اینکه جهادددانشگاهی برای گسترش خدمات و دستاوردهای خود در حوزه سلامت به دنبال راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل است، اضافه کرد: تحقق این مهم حمایت‌های مسئولان استانی را می‌طلبد تا با توجّه به ظرفیت‌های استان به توسعه توریسم سلامت استان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی و تأمین تجهیزات لازم می‌تواند زمینه‌های لازم را برای پذیرش بیماران از سراسر کشور و کشورهای همجوار فراهم کند.

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل انتقال خون استان با هدف گسترش همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

ذخیره بیش از 800 نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی

نظر شما