شناسهٔ خبر: 28939851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرادی: رئیس جمهور و وزیر کشور دستور توقف کشتن کولبران را صادر کنند

نماینده مردم سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم کشتن کولبران موجب شکاف بین مردم و نظام می‌شود، گفت: رئیس جمهور و وزیر کشور دستور توقف کشتن کولبران را صادر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منصور مرادی نماینده مردم سروآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در ابتدا از وزارتخانه‌ها برای اقدامات مناسب در جهت توسعه حوزه انتخابیه تشکر می‌کنم اما در مقابل حجم کارهایی که انجام شد مشکلاتی وجود دارد ضمن تشکر از مسئولین در تصویب منطقه آزاد مریوان مردم از دولت انتظار دارند گام‌های عملی این موضوع برداشته شود و زیرساخت‌های مناسب و اعتبار لازم برای این موضوع اختصاص داده شود. در خصوص راه‌های این منطقه مشکلاتی وجود دارد که شهروندان زیادی قربانیان این جاده‌های مرگ هستند. خواستار این موضوع هستم که وضعیت جاده‌ها ساماندهی شود.

وی در تذکری به رئیس جمهور و وزیر کشور گفت: دستور توقف کشتن کولبران را اعلام کنید. با شرایط کنونی تداوم کشتن کولبران قابل توجیه نیست و موجب شکاف بین مردم و نظام می‌شود. با چه مجوزی بر سینه یک انسان مجاهد گلوله بسته می‌شود و سرپرست خانواده‌ای با چند کودک کوچک از پای درآورده می‌شود؟ وقت آن نرسیده که مسئولین جلوی کشتن کولبران را بگیرند؟ مگر مقام معظم رهبری اعلام نکرده‌اند که منظورشان از مبارزه با قاچاق کالا کولبران نیست؟ چرا بر خلاف این فرمایش عمل می‌شود؟‌

نماینده مردم سروآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضمن استقبال از طرح آشتی ملی خواستار پایان خشونت علیه کولبران هستم. چرا که در چنین وضعیتی سرمایه‌های اجتماعی و اتحاد ملی از تمام موارد کارآمدتر است. باید بگویم که بحران زیست محیطی یک زنگ خطر است که به شدت در حوزه‌های انتخابیه مشکلاتی را ایجاد کرده است. تداوم سوختن جنگل‌ها بیانگر این موضوع است که اگر انجمن‌های حامی محیط زیست مردمی تا کنون نبود شاهد خسارت بیشتری در این حوزه بودیم. سهم کردستان از آب سدها سهم حداقلی است. پیش بینی کردیم که با بهبود وضعیت آب سدها مهاجرت از شهرها به روستاها افزایش پیدا می‌کند اما با وجود چنین مشکلاتی مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها افزایش پیدا کرده است.

مرادی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور مسائل جناحی در کردستان موجب مشکلاتی شده، مدیران استانی با نگاه جناحی از انتخاب مدیران توانمند سر باز می‌زنند که این موضوع موجب عدم پیشرفت کردستان شده و موجب نگرانی مردم شده است. کردستان جای جناح بازی نیست.

انتهای پیام

نظر شما