شناسهٔ خبر: 28939253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روند رو به رشد تصادفات در جنوب شرق کشور؛

۴۲۵۰ نفر در حوادث ترافیکی سیستان وبلوچستان مصدوم شدند/ ۵۰۰ نفر جان باختند

در حالی طی 6 ماه نخست سال 503 نفر در حوادث ترافیکی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند که در این مدت 4هزار و251 نفر هم مصدوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان در حالی یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است که وضعیت جاده های آن باعث شده تا شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در این جاده ها باشند که این مهم نه تنها به علت خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد بوده بلکه به دلایلی چون نبود راه های استاندارد و یک طرفه، عدم برخورداری از روشنایی کافی یا علائم راهنمایی و رانندگی، برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر،  قاچاق سوخت و انسان نیز می باشد.
 
 503 نفر در حوادث ترافیکی استان سیستان و بلوچستان جان باختند
بنا بر آمار اعلام شده از سوی اداره کل پزشک قانونی سیستان و بلوچستان در 6 ماهه نخست سال با افزایش 29 درصدی متوفیات ناشی از حوادث رانندگی در استان مواجه بوده ایم.
بر اساس این گزارش 503 نفر در حوادث ترافیکی استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته (390نفر)، 29 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در ادامه این گزارش آمده است که از مجموع تلفات حوادث ترافیکی در این مدت 102 نفر زن و 401 نفر مرد بودند.
قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 391 مورد در جاده‌های برون‌ شهری و پس از آن با 80 مورد در جاده‌های ‌روستایی، 32 مورد در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.
همچنین در 6 ماهه نخست امسال، 4هزار و251 نفر مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مراجعه کردند که از این تعداد 951 نفر زن و 3هزار و300 نفر مرد هستند.
لازم به ذکر است مصدومین حوادث ترافیکی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، 21 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما