شناسهٔ خبر: 28938295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موکب اربعین «شهدای سراب» در سامرا و کربلا برپا شد

R7887/P1377/S6,47/CT1

امام جمعه سراب گفت: امسال برای نخستین بار دو موکب مختص شهرستان سراب با نام‌های سراب و شهدای سراب در سامرا و کربلا ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سراب اظهار داشت: امسال برای اولین بار دو موکب مختص شهرستان سراب با نام‌های سراب و شهدای سراب در سامرا و کربلا ایجاد شده ‌که هزینه‌ها و وسایل لازم موکب‌ها از جمله پول نقد و مواد غذایی از سراب جمع‌آوری و ارسال شده که مدیریت این موکب‌ها برعهده سرابی‌هاست.

وی افزود: یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است و اولین زائر کربلای حسین حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) و خانواده با صفای اباعبدالله حسین (ع) در چهلمین روز شهادت امام حسین بود که از آن زمان رسم و ادای احترام به اولین کاروان حسینی، هر سال زیارت اربعین حسینی توسط شیعیان انجام می‌گیرد.

امام جمعه سراب در ادامه خاطر نشان کرد: در طول تاریخ بخاطر اهمیت عاشورا و تاسوعا است که پیامر عظیم الشان اسلام  (ص) فرمود : "حسین منی وأنا من حسین"حسین فرزند من است و من از حسینم  یعنی دین من، قرآن من توسط خون حسین زنده می‌ماند.

‌‌اکرمی با اشاره به این که اسلام را عاشورا و تاسوعا بیمه کرده و عاشورا را اربعین بیمه کرده است بیان کرد: در طول تاریخ خیلی‌ها نتوانسته‌اند شیعیان را از زیارت اربعین و امام حسین باز دارند و جریمه‌های سنگینی حتی به قطع دست نیز پرداختند در حالی که در طول تاریخ شیعیان دست از زیارت امام حسین (ع) و اربعین برنداشته‌اند.

وی تصریح کرد: درحالی که چند سالی است موضوع زیارت اربعین در صدر اخبار و برنامه‌های جهان اسلام و بشریت است کشور عربستان با یک وزارت خانه عریض و طویل و با یک سال برنامه ریزی فقط سه میلیون زائر خانه خدا دارد که هر سال حادثه‌ای اتفاق می افتد که نشانه مدیریت ضعیف آن‌هاست اما در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون زائر حسینی با مدیریت موکب از زوار حسینی استقبال و خدمت می‌کند.

امام جمعه سراب در ادامه عنوان کرد: اربعین حسینی چند پیام دارد که اولین پیام این است که شیعیان همچنان عاشق امام حسین و عاشق اهل بیت هستند و به زیارت امام حسین خواهند رفت تا به ثواب ارزشمند وعده داده شده برسند.

اکرمی یادآور شد: پیام دیگر اربعین وحدت شیعه است که شیعه در اربعین نمایش می‌دهد که در هیچ دین و قومی وجود ندارد و این برای دشمنان بسیار خطرناک و خفناک است.

وی با بیان اینکه همه تفرقه‌هایی که در بین شیعیان انجام می‌دهند در اربعین همه‌ این توطئه‌ها از بین می‌رود ابراز داشت: پیام دیگر ایجاد سیاهی لشکر است که شیعیان اعلام می‌کنند اگر آن روز توفیق حضور نداشته باشند برای امام حسین حاضرند سیاه لشکر هم باشند و در مقابل دشمن نشان دهند.

‌اکرمی خاطر نشان کرد: پیامی دیگر حضور در صحنه است که شیعه اعلام می‌کند هرکجا حرم اهل بیت در خطر باشد داعش بیاید امریکا بیاید و صدام بیاید شیعیان حرم اهل بیت را در آغوش می‌گیرند و حاضرند بمیرند.

امام جمعه سراب در پایان گفت: پیاده روی اربعین پیامی برای دشمنان ائمه مخصوصاً وهابیت است که به وهابیت بفهمانند که قدرت شیعه ماورای قدرت وهابیت است آن‌ها چند مزدور با پول اجیر می‌کنند در حالی که شیعه‌ها از سراسر دنیا پول خرج می‌کنند برای دفاع از حرم اهل بیت که مدیریت وهابیت  را زیر سؤال می‌برند.

انتهای پیام/ش

نظر شما