شناسهٔ خبر: 28937416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

با کاروان اربعین؛ سه شنبه یکم آبان ماه

پایدار شدن جو در گذرگاه های مرزی / شمار ویزاهای صادر شده از مرز یک میلیون پانصد هزار عبور کرد/ خودداری تعاونی‌های ترمینال غرب تهران ازفروش بلیت در روز دوشنبه

در ابن بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

صاحب‌خبر -
پایدار شدن جو در گذرگاه های مرزی / شمار ویزاهای صادر شده از مرز یک میلیون پانصد هزار عبور کرد/ خودداری تعاونی‌های ترمینال غرب تهران ازفروش بلیت در روز دوشنبه در این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»؛ تنها شش روز تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی مانده و هر چه زمان رسیدن این روز بزرگ نزدیک‌تر می‌شود، شمار زائران و عاشقان زیارت کربلا افزایش می‌یابد؛ زائرانی که بسیاری از آن‌ها بنا بر عادت سالانه، پای در مسیر زیارت یار می‌گذارند و صورتی بی نظیر از وحدت و همدلی شیعیان جهان را به تصویر می‌کشند.

آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهر‌ها و جاده‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌ها و حاشیه‌های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.
 
ثبت نام یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۲:۵۷

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این مسائل توسط افراد سود جو و فرصت طلب مطرح شده و این افراد با این عنوان که صدور ویزا در سامانه سماح با تاخیر رو به رو می‌شود دو برابر از مردم پول می گیرند.

مردم یک ریال بیشتر از 234 هزار تومان برای ویزای اربعین پرداخت کنند/ ثبت نام یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

حمید محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت نامی‌ها در سامانه سماح گفت: یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام و برای یک میلیون ۳۰۰ هزار روادید صادر شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در واکنش به شنیده شدن اخباری درباره صدور ویزای یک روزه ۶۰۰ هزار تومانی گفت: این مسائل توسط افراد سود جو و فرصت طلب مطرح شده و این افراد با این عنوان که صدور ویزا در سامانه سماح با تاخیر رو به رو می‌شود دو برابر از مردم پول می گیرند. مردم به این فضاسازی‌ها توجه نکنند و ویزا را از سامانه سماح دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم یک ریال بیشتر از ۲۳۴ هزار و ۷۸۰ تومان پرداخت نکنند.

تردد 320 هزار زائر از مرز مهران/ برقراری امنیت کامل در مرزهای مشترک ایران و عراق
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۱۸

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مرز زرباطیه کشور عراق، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت امام حسین (ع)؛ زائران با شادی معنوی وارد کشور عراق می‌شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی شب گذشته مهران، زائران بدون هیچگونه مشکلی در حال تردد هستند، تمامی مسیرها بازگشایی شده و خدمات دهی به زائران به نحوه شایسته در حال انجام شدن است.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: در بازدیدی که از مرز زرباطیه عراق به همراه فرماندهان این کشور صورت گرفت؛ پایانه‌های مرزی عراق وضعیت مطلوبی دارند.

سردار رضایی افزود: تمامی گیت‌های کشور عراق به صورت شبانه روزی فعال  و تردد زائران بسیار روان  است.

وی با اشاره به تعامل مرزبانی جمهوری اسلامی ایران  با  مرزبانی کشور عراق، گفت: خوشبختانه با روابط و تعاملات صورت گرفته امنیت به صورت مشترک در مرزها پایدار است و تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی در نوار مرزها نداشته‌‌ایم.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: طبق گزارش‌ها تاکنون 320 هزار زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند.

سردار رضایی در خاتمه خاطرنشان کرد: همه همکارانم در مرزبانی، انتظامی، گذرنامه، یگان ویژه و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع تردد زائران را پیگیری و مدیریت می‌کنند تا زائران از این سفر معنوی، با سلامت کامل به کشور بازگردند.

گفتنی است تا کنون برای بیش از یک میلیون و ششصد هزار زائر کربلا، ویزای اربعین صادر شده است.

آخرین هماهنگی امنیتی و رفاهی اربعین در عراق انجام شد
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۰:۳۶

بازدید و سرکشی اعضای ستاد و کمیته هماهنگی اربعین در عراق شامل سفارت ایران در بغداد، کنسولگری های جمهوری اسلامی در بصره، کربلا و نجف، رایزنی فرهنگی و وابستگی نظامی ایران در بغداد به اتفاق مقامات عراقی از گذرگاه های مرزی و محورهای تردد زائران ایرانی در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه یافت.

با توجه به این که 90 درصد زائران ایرانی اربعین حسینی از طریق زمینی به عراق می آیند، وضعیت گذرگاه ها، روان بودن مرحله کنترل مدارک و ثبت مهر خروج و ورود، امکانات رفاهی و خدماتی و بویژه تامین امنیت زائران در برابر تهدیدات تروریستی از اهمیت ویژه برای مقامات عراق و ایران برخوردار است. 

در همین راستا ستاد اربعین در عراق به ریاست سفیر جمهوری اسلامی ایران و کمیته های فرعی آن از هفته ها پیش اقدامات فشرده خود را آغاز کرده است. 

طی دو روز گذشته نیز در جریان بازدیدها مسئولان ایرانی و عراقی در نشست هایی مشترک، آخرین وضعیت هماهنگی ها در زمینه امنیت زائران و نیز تسهیل ورود، حرکت و جابجایی و نیز مسائل رفاهی و خدماتی زائران انجام شد. 

'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین در عراق بارها تاکید کرده است که اصل میزبانی و برنامه ریزی های مختلف اربعین با دولت و ملت کریم و مهمانواز عراق است اما جمهوری اسلامی ایران با توجه به کثرت زائران ایرانی در این مسیر مساعدت به برادران عراقی را وظیفه و افتخار خود می داند. 

تقویت یگان‌های مرزی و دریایی در ایام اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۰:۳۵
وزیر اطلاعات دربازدید ازگذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه، گفت:سه تیم تروریستی که قصد داشتند زائرین اربعین راهدف قرار دهند، دستگیر شدند.
///

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی از گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

وزیر اطلاعات در این بازدید گفت: سه تیم تروریستی که قصد داشتند زائرین اربعین را هدف قرار دهند،دستگیر شدند.

امتناع پایانه های مسافربری تهران از فروش بلیط در عصر دوشنبه
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۱۵

ترمینال غرب تهران که بیشترین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهرهای هم‌مرز با عراق از مبدأ آن صورت می‌گیرد، با ازدحام جمعیت زائرانی روبه‌رو شد که عصر روز گذشته (دوشنبه ٣٠ مهر) موفق نشدند بلیت اتوبوس تهیه کنند. این در حالی است که اتوبوس‌ها در پایانه مستقر بوده‌اند. بنا به اظهارات تعاونی‌های مسافربری، در این پایانه نیز ساعت فروش بلیت و حرکت اتوبوس‌ها به بامداد اول آبان‌ موکول شد.

طبق اظهارات پیشین احمدرضا عامری ـ رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری ـ ، اعزام زائران اربعین حسینی از اول آبان‌ آغاز خواهد شد که همزمان نرخ بلیت‌ها تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

طبق مشاهدات از پایانه مسافربری غرب تهران، تعاونی‌های مسافربری در آستانه فرا رسیدن زمان افزایش نرخ، از فروش بلیت به زائران و مسافران شهرهای مرزی خودداری می‌کنند تا در نخستین ساعات اول آبان‌، بلیت‌ها را با ۵۰ درصد افزایش قیمت بفروشند. همچنین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهرهایی همچون مهران به بعد از آغاز فروش بلیت اربعین موکول شده است. بسیاری از زائران بیشتر از چهار ساعت است که در پایانه غرب منتظر آغاز فروش بلیت این اتوبوس‌ها هستند.

بنا به اظهارات یک راننده اتوبوس، قیمت بلیت تهران ـ مهران تا قبل از ساعت ۰۰:۰۰ روز اول آبان‌، ۷۸ هزار تومان است که از ساعت ۲۴ دوشنبه (۳۰ مهر) به بعد قیمت آن به ۱۵۰ تومان می‌رسد. با این حساب صرف نمی‌کند اتوبوس‌ها تا قبل از این ساعت به سمت مهران حرکت کنند.

با وجود اعتراض برخی از زائران و مسافران به ناظران حاضر در پایانه مسافربری، تاکنون برخورد جدی با تعاونی‌های مسافربری خاطی نشده و از سوی این ناظران، رفتار تعاونی‌ها امری عادی جلوه داده می‌شود.

در تابلوهای تمام اتوبوس‌های مقصد مهران نیز ساعت حرکت ۰۰:۰۵ بامداد روز اول آبان‌ ثبت شده است.

توصیه رئیس پلیس راه کشور به زائران اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۱۲

رئیس پلیس راه کشور در گفت و گویی کوتاه با رسانه ها توصیه های ضروری و مورد نیاز زائرین را در ارتباط با رعایت ایمنی مطرح کرد که خواندن و عمل به آن برای داشتن یک سفر مطلوب ضروری است.

سردار "محمدحسین حمیدی" با بیان اینکه بارندگی شب گذشته توأم با طوفان و گرد و خاک موجب شد بخشی از راه در استان ایلام ریزش کند، افزود: به ناچار برای ساعاتی جاده مسدود و همین امر موجب شد بخشی از زائران در شهر ایلام و شهر‌های مختلف متوقف شوند و اسکان موقت به آن‌ها داده شود تا بعد از بازگشایی مسیر بتوانند مسیر خودشان را ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر همه مسیر‌ها بازگشایی شده است، افزود: با همکاری خوب همه سازمان‌ها، مانند راهداری، عوامل امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و امداد خودرو که از اقصی نقاط کشور برای خدمات رسانی آمده اند، بلافاصله زائران در شهر‌های مختلف اسکان داده شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: این آمادگی می‌تواند برای اربعین امسال که پیش بینی می‌شود شرایط جوی متفاوت‌تر از سال گذشته باشد، یک هشدار و یک تمرین باشد تا زائران و مردم عزیز برای اربعین امسال با آمادگی بیشتری در منطقه حضور داشته باشند.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط جوی و ترافیکی مناسب است و مشکل ترافیکی خاصی نداریم تقریباً همه همکاران ما در سطح کشور آماده باش صددرصد هستند.

وی به استان‌های خوزستان و ایلام که به صورت مستقیم مرز خروجی دارند، اشاره و بیان کرد: همچنین استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی که در مجاورت این استان‌ها قرار دارند به صورت غیرمستقیم درگیر هستند بنابراین عوامل امدادی در این استان‌ها به صورت صددرصد آماده باش هستند تا در ضرورت بتوانند به موقع وارد عمل شوند و امیدواریم زائران عزیز ما را از دعای خیر خودشان محروم نکنند.

سردار حمیدی با بیان اینکه شرایط جوی امسال تقریباً همانند سال ۹۴ است که بارندگی زیادی داشتیم، اما امسال وضعیت بهتر است، گفت: پارکینگ‌ها بهسازی شده و آماده طرح است، اما بخشی از زائرانی که خودرو‌های خود را در جا‌های غیر مجاز در حاشیه راه‌ها در زمین‌های کشاورزی رها می‌کنند باید منتظر این باشند که در زمان برگشت خودرو خود را پیدا نکنند یا در تلی از گل فرو رفته باشد.

رئیس پلیس راه کشور در خاتمه توصیه کرد: زائران عزیز از رها کردن خودرو در حاشیه جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی و زمین‌هایی که به هیچ عنوان قابلیت استفاده برای پارکینگ ندارد خودداری کنند.

اعمال مخصوص پیاده‌روی اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۱۰

سعید شمس کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال مخصوص پیاده‌روی اربعین در گفت و گو با رسانه به بیان مطالبی پرداخت که بدون شک می تواند مورد استفاده و بهره برداری جمع پر شمار زائران کربلا قرار بگیرد.

شمس در این باره گفت: پیاده‌روی اربعین امری مستحب است و زائر در مسیر کربلا بیشتر ذکر‌های همیشگی را می‌تواند بر زبان بیاورد، چون در زمینه پیاده روی اربعین دعای خاصی توصیه نشده است و بیشتر توصیه‌هایی که در خصوص اعمال زائر وجود دارد مربوط به سرزمین کربلا و حرم امام حسین (ع) است.

وی افزود: زائران می‌توانند دعا‌ها و اذکار روزانه را در مسیر پیاده‌روی بر زبان داشته باشند و با آن‌ها مأنوس باشند تا به مقصد برسند. همچنین در مسیر پیاده‌روی ذکر توسل به اهل بیت (ع) بسیار خوب است.

شمس درباره توجه ائمه به زائران در این مسیر اظهار کرد: قطعاً اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حضرت سیدالشهداء (ع) و شهدای کربلا نظر خاصی به زائران پیاده دارند به همین خاطر توصیه شده است که زائران پیاده از فضای معنوی این پیاده روی غافل نشوند، یعنی زائر در مسیر پیاده‌روی به ذکر و ادعیه مشغول باشد و غفلت او را از اهل بیت و اباعبدالله (ع) دور نکند، چون در مسیر پیاده روی اربعین گاهی افراد با دوستان و اطرافیان مشغول صحبت شده و از خواندن ذکر و ادعیه غافل می‌شوند.

این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم این است که بدانیم امام حسین (ع) برای نماز شهید شده است بنابراین در این مسیر نباید نماز اول وقت را فراموش کنیم. مسئله دیگر اینکه در این مسیر افراد مختلف حاجت دارند و به زوار غذا می‌دهند در این میان گاهی افراد دچار افراط می‌شوند و غذا را رها کرده یا نیمه‌کاره می‌گذارند، که این اسراف است و با سیره امام حسین (ع) منافات دارد.

شمس خاطرنشان کرد: در مصرف آب نیز باید دقت کنیم که اسراف نکنیم، چون اهل بیت (ع) راضی به اسراف آب نیستند و در مسیر پیاده روی اربعین به جهت سفر معنوی و اجری که دارد بیشتر توصیه می‌شود.

زائران اربعین از ظرفیت توقفگاه‌های پلیس استفاده کنند
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۸

رییس پلیس پیشگیری ناجا در بازدید شبانه از ایست و بازرسی سپتون شهرستان مرزی دهلران از امکان استفاده زائرین کربلا از توقف گاه های پلیس سخن گفت.

سردار "محمد شرفی" در بازدید شبانه از ایست و بازرسی "سپتون" فرماندهی انتظامی شهرستان دهلران با بیان اینکه زائرین اربعین حسینی می‌توانند از ظرفیت بسیار خوب و شایسته توقفگاه‌های پلیس استفاده کنند، اظهار کرد: نظم و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین، محصول مدیریت در صحنه نیروهای انتظامی، امنیتی و مشارکت زوار است .

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: با حمایت مسئولان کشوری، استانی و تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی تمام شرایط پذیرایی از زائران و انتقال به پایانه های مرزی مهیا شده است.

وی با بیان اینکه نحوه‌ عملکرد پلیس باید زمینه‌ساز اعتماد و علاقه‌ مردم به آنان شود و آثار اقدامات آنان در بین زوار اربعین قابل مشاهده و ملموس باشد گفت: موقعیت شهرستان دهلران به دلیل قرار داشتن در مسیر زائران اربعین حسینی ویژه است و خوشبختانه خدمات بسیار خوبی از این مرز ارائه می‌شود که جای تقدیر دارد.

انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در فرایند صدور ویزای اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۶

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس  از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین انتقاد کرد.

نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: مسئولان دفاتر کنسولگری عراق باید به کار خود در صدور ویزا برای زوار اربعین سرعت بیشتری دهند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس بیان کرد: از آنجایی که همواره در روزهای آخر و نزدیک به اربعین حجم مراجعان برای دریافت ویزا به کنسولگری‌های عراق افزایش زیادی می‌یابد، مسئولان ذیربط باید تمهیدات لازم برای سرعت بخشیدن به این امر را فراهم می‌کردند.

وی تاکید کرد: البته به زائران اربعین حسینی هم توصیه می‌شود با توجه به اینکه در روزهای منتهی به اربعین مراجعات به مراکز کنسولگری عراق بیشتر می‌شود، زودتر اقدام به دریافت ویزا کنند تا به مشکلاتی چون تاخیر در اعزام و لغو بلیت دچار نشوند.

پژمان‌فر اظهار داشت: دولت و دستگاه‌های مرتبط با اربعین، باید حمایت ویژه‌ای را از زوار اربعین حسینی داشته باشند تا مردم به راحتی بتوانند برای زیارت به کشور عراق بروند.

آخرین وضعیت محدودیت های ترافیکی
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۵

 با توجه به افزایش تردد‌ها به سمت استان‌های غربی و پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، محدودیت‌هایی به منظور روان‌سازی ترافیک در جاده‌های استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در حال اعمال است.

بر این اساس تردد تمامی کامیون و تریلر‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان ـ چذابه ـ خرمشهرـ شلمچه و بالعکس ممنوع است و خودرو‌هایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز ـ آبادان ـ خرمشهر و بالعکس استفاده کنند.

همچنین تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های هفتگل، باغملک_ ایذه _دهدز_ شهرکرد و بالعکس ممنوع است و از سویی نیز مسیر اهواز ـ اندیمشک_ خرم آباد_ الیگودرز _. اصفهان_ شهر کرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

در استان ایلام نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های دهلران_ مهران، حمیل_ ایلام، قلاجه_ ایلام، ایلام_ ملک شاهی_ مهران و ایلام_ مهران ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی در استان لرستان نیز اعمال شده و بر اساس اخبار رسیده در این استان تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان تا ساعت هفت صبح روز شنبه دوازدهم آبان ماه در محور‌های پلدختر _اسلام آباد و پلدختر_ اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

در استان کرمانشاه نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه سی ام مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های اسلام آباد غرب_ پلدختر و حمیل_ سرابله و بالعکس ممنوع بوده و مسیر جایگزین محور اسلام آباد_ قلاجه است.

این همه محدودیت‌های اعمالی نیست و از سوی دیگر تردد تمامی خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه در محور‌های منتهی به مرز‌های درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی ممنوع است.

بر اساس اخبار منتشر شده محدودیت تردد برای تاکسی‌های شهری نیز اعمال شده؛ بنابراین، تردد کلیه تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۷ از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه در محور‌های خارج از شهر ممنوع است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۳

مرزهای غربی کشور در 24 ساعت گذشته آب و هوای نسبتاً پایداری را تجربه کرد و مسیرهای پیاده روی منتهی به شهر زیارتی کربلا در کشور عراق نیمه ابری همراه با وزش باد بود.

طوفان و گرد و غبار شدید از رخدادهای جوی بود که روند حرکتی زائران کربلای حسینی را برای ساعاتی دچار اختلال کرد. اکنون نیز بر اساس گزارش های دریافتی شرایط جوی نسبتاً پایدار است. سازمان هواشناسی کل کشور برای مرز خسروی در روز دوشنبه آب و هوایی نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد را پیش بینی کرده است.

مرز مهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

 

استمرار آب و هوای بارانی همراه با وزش باد شدید در مناطق مرزی / تعطیلی موقت گذرگاه مرزی مهران تا پایدار شدن جو/ تأکید رئیس جمهور برای افزایش تسهیلات زیارت اربعین

 

مرز شلمچه نیز در روز دوشنبه قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر را تجربه خواهد کرد.  شهر زیارتی نجف نیز امروز آب و هوای کمی ابری همراه با وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد.

شهرهای کاظمین، بصره، کربلا، ایلام، اهواز و کرمانشاه نیز آب و هوایی نیمه ابری و همراه وزش باد را تجربه می کنند که البته این شرایط در شهر اهواز با گرد و غبار محلی همراه است. طی 24 ساعات آینده شهر کرمانشاه با کمینه دمای 7 درجه سانتی گراد سردترین و شهر کربلا با بیشینه دمای 33 درجه سانتی گراد، گرمترین شهر مناطق مورد اشاره خواهند بود.

مردم یک ریال بیشتر از 234 هزار تومان برای ویزای اربعین پرداخت کنند/ ثبت نام یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

حمید محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت نامی‌ها در سامانه سماح گفت: یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام و برای یک میلیون ۳۰۰ هزار روادید صادر شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در واکنش به شنیده شدن اخباری درباره صدور ویزای یک روزه ۶۰۰ هزار تومانی گفت: این مسائل توسط افراد سود جو و فرصت طلب مطرح شده و این افراد با این عنوان که صدور ویزا در سامانه سماح با تاخیر رو به رو می‌شود دو برابر از مردم پول می گیرند. مردم به این فضاسازی‌ها توجه نکنند و ویزا را از سامانه سماح دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم یک ریال بیشتر از ۲۳۴ هزار و ۷۸۰ تومان پرداخت نکنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی از گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

وزیر اطلاعات در این بازدید گفت: سه تیم تروریستی که قصد داشتند زائرین اربعین را هدف قرار دهند،دستگیر شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما