شناسهٔ خبر: 28937412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل انسانی دلیل عمده حوادث رانندگی در خلخال است

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه جاده خلخال ، اردبیل گفت: عامل انسانی علت اصلی وقوع حوادث رانندگی مرگبار و افزایش تلفات انسانی در راه های ارتباطی این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سرگرد علیرضا صحبتی روز سه شنبه در جلسه کمیته برفروبی خلخال افزود: در حالی که در نیمه اول سال گذشته تنها یک حادثه منجر به فوت در جاده های این شهرستان رخ داد، این میران به تعداد قابل توجهی در 6 ماه اول امسال افزایش یافته است.
وی گفت: اعلام نظر و بررسی های کارشناسی پلیس راه استان حاکی از وجود خطای انسانی به عنوان علت اصلی در وقوع این حوادث خونین رانندگی است.
او با بیان اینکه افزایش مسافر و ورودی گردشگران به راه های منطقه نمی تواند دلیلی برای افزایش حوادث رانندگی باشد، اظهار داشت: رعایت مقررات از سوی رانندگان در راه های ارتباطی پرترافیک و شلوغ بزرگترین عامل بازدارنده از تصادف است.
وی همچنین گفت: از سال 95 تا سال گذشته آمار ورودی مسافر به جاده های منطقه 45 درصد افزایش یافته ولی آمار حوادث سیر نزولی به خود گرفته است.
صحبتی افزود: 99 درصد از راه های ارتباطی خلخال کوهستانی است و کوچک ترین خطای انسانی منجر به وقوع حوادث مرگبار رانندگی می شود و فقدان امکانات بازدارنده از حادثه از جمله علایم هشدار دهنده کافی ، گاردریل و حفاظ کنار جاده نیز می تواند منجر به تشدید حوادث شود.
وی بیان کرد: آموزش دانش آموزان ، ارتقای سطح فرهنگ رانندگی درست و اعمال قوانین سخت گیرانه از عوامل دخیل در کاهش آمار حوادث رانندگی می باشد.
او همچنین از استقرار یک تیم ثابت پلیس راه در جاده خلخال به اسالم همزمان با آغاز بارش های برف در این جاده کوهستانی و برفگیر استان خبر داد.
معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و یخبندان بر لزوم آمادگی گروه های برفروبی شهرداری های سه شهر و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان برای برفروبی معابر عمومی و راه های ارتباطی بین شهری و روستایی منطقه تاکید کرد.
رضوان صادقی افزود: شهرداران خلخال ، کلور و هشجین موظف به برفروبی تعدادی از مسیرهای ارتباطی روستایی که در سال های گذشته در کمیته برفروبی لحاظ شده، هستند.
وی اظهار داشت: معلمان روستاهای دور افتاده و صعب العبور مکلف به بیتوته در روستاهای محل خدمت خود در روزهای برفی و سرد سال برای پیشگیری از گرفتار شدن در راه های پوشیده از برف بوده و آموزش و پرورش باید این موضوع را به به همه معلمان تحت مدیریت خود ابلاغ کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

نظر شما