شناسهٔ خبر: 28937363 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار «دانشگاه استاد فرشچیان» گامی جدید در آموزش/ از حرکت‌های نو در هنر استقبال می‌کنیم

غلامی گفت: وزارت علوم از حرکت‌های نو و همچنین روش‌های تکمیلی و اصلاح‌کننده آموزش به ویژه در حیطه هنر استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

استقبال وزارت علوم از حرکت‌های نو و روش‌های اصلاح‌کننده آموزش به ویژه در حیطه هنربه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاح دانشگاه استاد فرشچیان با بیان اینکه استاد محمود فرشچیان؛ فخر ایران و ایرانی است و برای سلامتی وی دعا می‌کنیم، اظهار کرد: آغاز به کار این دانشگاه اقدامی برای آموزش به روش شاگردپروری، آموزش به شکل سنتی و حضور استاد در کنار شاگرد است.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های امروزی آموزش می‌توان هنرشناس تربیت کرد اما نمی‌توان هنرمند تربیت کرد، افزود: امیدواریم این دانشگاه با چارچوبی که در آن بنا گذاشته شده است، الگوی خوبی در تربیت هنرمندان باشد.

گفتنی است؛ دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با ساختار آموزشی استاد شاگردی، ایجاد شده و براساس نظام سنتی به فعالیت می‌پردازد و ساختار آموزشی آن نیز بر مبنای استاد و شاگردی است تا هنرمندان ایرانی و اسلامی را بر این اساس آموزش دهد.

این دانشگاه در مرحله نخست با سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، هنرهای خوشنویسی و صنایع دستی به فعالیت خواهد پرداخت و از ترم های تحصیلی آینده دانشجو پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر علوم در آئین افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان

نظر شما