شناسهٔ خبر: 28937271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی:

خراسان رضوی واردکننده گوشت‌های منجمد نیست

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: فرق زیادی بین گوشت برزیلی با گوشت ایرانی از نظر شرایط وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی در خصوص گوشت‌های منجمد برزیلی، اظهار کرد: گوشتی که در حال حاضر تحت عنوان گوشت برزیلی وارد می‌شود، برچسب، تاریخ کشتار و کد رهگیری دارد، مهر برزیل روی آن حک شده است.

وی با اشاره به تفاوت گوشت ایرانی و برزیلی افزود: کارتن، فرمت، قطعات و زبان روی برچسب‌ها متفاوت بوده، تاریخ، محل کشتار و نام شهر برزیلی روی آن حک شده و تاریخ‌ها به لاتین است.

شریعتی بیان کرد: این گوشت‌ها عمدتا توسط شرکت‌های پشتیبانی وارد می‌شود که تحت عنوان گوشت‌های برزیلی تولید شده است. این گوشت‌ها باید تحت شرایطی بسته‌بندی، منجمد و وارد شود که قابل تشخیص بوده مگر اینکه گوشتی فاقد کارتن و برچسب باشد که شاید نتوان تشخیص داد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص واردات گوشت، عنوان کرد: ما در زمینه گوشت‌های منجمد واردکننده نیستیم و این گوشت‌ها از مبادی خروجی به صورت هوایی و کشتی به طور مثال از بندر شهید رجایی و بندرعباس وارد می‌شود و توسط پروازهای مستقیم به تهران می‌آید که بعد به استان ما یا سایر استان‌ها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت گرم نیز همین رویه را دارد و ما در حال حاضر این گوشت را سه تا چهار بار در هفته با تناژهای مختلف به صورت مستقیم از استرالیا وارد می‌کنیم که در فرودگاه کارهای کنترل، نظارت و توزیع آن انجام می‌شود. از ارمنستان، روسیه و گرجستان نیز گوشت‌هایی به صورت مدیریت شده وارد شده و مقداری در تهران بسته‌بندی می شود و در فروشگاه‌های افق کوروش، شهروند و رفاه توزیع می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه تخلفی در حوزه واردات گوشت نداشتیم، تصریح کرد: گوشت تحت کنترل وارد شده و نظارت و کنترل می‌شود. در قالب نظارت‌ها در سطح شهر حدود ۶۸ هزار مورد نظارت در ۶ ماهه اول سال داشتیم و مواردی به عنوان تخلف به مراجع قضایی معرفی شد که مواردی پلمپ و مواردی نیز برایشان حکم صادر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما