شناسهٔ خبر: 28937235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون مصباح الهدایه برای اشتغالزایی روستائیان از ظرفیت های مختلف استفاده می کند

کانون فرهنگی هنری مصباح الهدایه روستای حمیدیه واقع در بخش مرکزی زرند توانسته است با انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب اشتغالزایی و جذب اقشار مختلف روستا به این کانون فرهنگی هنری شود.

صاحب‌خبر -

مرضیه اسماعیلی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مصباح الهدایه مسجد امام سجاد علیه السلام روستای حمیدیه واقع در بخش مرکزی زرند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه این کانون در سال 86 شروع به فعالیت و در سال 89 نیز مجوز خود را دریافت کرد، افزود: کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی دارای 395 عضو است و تاکنون 360 نفر ثبت سامانه بچه های مسجد شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول سال برنامه های مناسبتی مختلفی همچون برنامه نیمه شعبان و یادواره شهدا توسط این کانون برگزار می شود، ابراز داشت: از دیگر برنامه هایی که توسط این کانون در طول سال برگزار می شود می توان به برگزاری کلاس های قرآن در زمینه حفظ، تجوید و روخوانی، ختم هفتگی قرآن، دوره آموزشی تابلو فرش، خیاطی، کار با چرم، کیف دوزی و پرورش قارچ اشاره کرد.

 

مدیرمسئول کانون فرهگی هنری مصباح الهدایه حمیدیه زرند با بیان این مطلب که هم اکنون به دنبال راه اندازی دوره آموزشی شیرینی پزی از طریق اداره فنی حرفه ای شهرستان هستیم، اظهار داشت: همه دوره های آموزشی زیر نظر فنی حرفه ای برگزار می شود و افراد شرکت کننده در این دوره ها گواهینامه دریافت می کنند که در این میان تعدادی نیز مشغول به کار می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه همه دستاوردها و محصولات اعضای کانون در قالب یک نمایشگاه عرضه می شود که در طول برگزاری نمایشگاه در سال های گذشته استقبال خوبی شد، بیان داشت: متأسفانه در روند برپایی نمایشگاه در خصوص گرفتن مجوز به مشکلاتی برخورد کردیم ولی تلاش می کنیم بتوانیم محصولات و دستاوردهای اعضای کانون را در معرض فروش بگذاریم.

 

اسماعیلی با بیان این مطلب که نان این روستا که توسط اعضای کانون طبخ می شود با ارتباطی که با مجموعه کارآفرینی رسالت در کرمان برقرار کردیم، در هفته دو بار به کرمان و یک بار به تهران فرستاده می شود و از این طریق به فروش می رسد، اظهار داشت: هشت نفر از خانم های کانون مستقیم درگیر تهیه نان هستند اما از آنجا که کار تهیه نان در منزل انجام می شود نزدیک به 30 نفر به طور غیرمستقیم در این اشتغالزایی درگیر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه درپی ارتباطی که با بانک رسالت گرفتیم، کانونی تحت عنوان کانون شهدای حمیدیه زیرمجموعه کانون اجتماعی کارآفرینی رسالت در حمیدیه افتتاح شده است، افزود: در این کانون افراد می توانند افتتاح حساب داشته و بدون مراجعه حضوری به بانک، وام اشتغالزایی دریافت کنند البته اولویت این طرح برای اعضای کانون فرهنگی هنری و سپس سایر افراد روستا است.

 

مدیرمسئول کانون فرهگی هنری مصباح الهدایه حمیدیه زرند اظهار داشت: از دیگر دستاوردهای کانون اجتماعی کارآفرینی رسالت، جذب سایر افراد به کانون فرهنگی هنری است و در حال حاضر 70 نفر در کانون شهدای حمیدیه افتتاح حساب داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کانون فرهنگی هنری، غنی سازی اوقات مردم روستا به خصوص نوجوانان و جوانان و همچنین اشتغالزایی آنان است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی اعضای کانون از 7 تا 80 سال است که به شیوه های مختلف آنان را با کانون مرتبط کرده ایم.

 

اسماعیلی با بیان این مطلب که کانون مصباح الهدی امکانات زیادی ندارد ولی تلاش کرده ایم از سایر ظرفیت های روستا نیز استفاده کنیم، گفت: عامل موفقیت کانون مصباح الهدی همکاری دلسوزانه و دغدغه مند اعضا و ارتباط با مسئولین در سطح روستا و شهر بوده است.

 

 

نظر شما