شناسهٔ خبر: 28936263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان قزوین:

ارتقای شاخصه های فرهنگ عمومی مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ارتقای شاخصه های فرهنگ عمومی مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین که در دفتر دادستانی قزوین برگزا شد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی تعیین کننده  سبک زندگی و روش هایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است و بدون شک ارتقاء سطح کیفی زندگی بدون توجه به فرهنگ عمومی میسر نخواهد شد.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: ارتقاء شاخصه های فرهنگ عمومی و فرهنگ شهرنشینی باید مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد و در تصویب و اجرای برنامه ها به صورت ویژه به این موضوع نگاه کنند هرچند که نقش مردم در قانونگذاری فرهنگ عمومی بسیار موثر است.

وی بیان کرد: اعمال و رفتارهایی در فرهنگ عمومی مشاهده می شود که  خط قرمز محسوب می شود که جامعه نسبت به آن حساس است و در صورت مشاهده واکنش نشان می دهد و به بیانی دیگر قانونگذار حوزه فرهنگ عمومی خود مردم هستند.

قاسمی افزود: رشد شهر نشینی و افزایش جمعیت اهمیت مدیریت در مسائل شهری را دو چندان کرده است و در این میان نقش مدیریت شهری برای اجرای برنامه ها و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار غیرقابل انکار است.

این مقام قضایی استان در ادامه به اهمیت موضوع مدیریت پسماند اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری ترین محورهای توسعه شهرنشینی محسوب می گردد و امروزی تولید انواع پسماند امری اجتناب ناپذیر بوده و بی شک عدم توجه کافی به آن می تواند تأثیر زیادی در تخریب محیط زیست و طبیعت و سلامت انسانی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: امروز در هر منصب و مقامی که باشیم باید خود را خدمتگزار مردم بدانیم و هدفمان نباید چیزی جز بهبود معیشت مردم باشد و اگر از مسیر خدمت رسانی دور شویم یقینا مسیر را گم کرده ایم و باید خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم چون روزی همه ما پاسخگو خواهیم بود.

قاسمی در پایان به اهمیت رعایت قانون اشاره و تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر قانون حرکت کنیم و این تنها راهی است که می تواند ما را به هدف نهایی و موفقیت برساند و غیر از این هر راهی ما را به گمراهی خواهد برد.

امینی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین  نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نوع و میزان خدمات رسانی این سازمان به شهروندان  گفت : در جریان خدمات رسانی، تخلفاتی از سوی برخی افراد در زمینه تفکیک زباله و تخلیه پسماند ونخاله های ساختمانی مواجه می شویم که برای برخورد قانونی با متخلفینن نیازمند مساعدت سیستم قضایی هستیم.

نظر شما