شناسهٔ خبر: 28935281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجمن های اولیا و مربیان نقشی مهم در کنترل آسیب ها دارند

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: انجمن های اولیا و مربیان با توجه به کارکردی که برای آنها تعریف شده نقشی مهم در کنترل آسیب های اجتماعی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز سه شنبه در آئین تجلیل از انجمن های برتر کشوری، استانی و شهرستانی و تجارب برتر بوشهر افزود: تنها وظیفه انجمن های اولیا و مربیان محدود به فیزیک مدرسه نیست بلکه مهمترین کارکرد این انجمن ها رسیدگی به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان است.
وی اظهار داشت: امروز به دلیل برخی مشغولیت ها مساله آموزش و پرورش درخانواده ها کم رنگ شده و این باعث می شود مساله آموزش و پرورش در مدرسه ناقص شود.
خورشیدی با تاکید بر تقویت بعد آموزش در خانواده ها بیان کرد: هرچقدر ارتباط کادر آموزشی و اولیای کودکان عمیق تر شود بهتر می توان مشکلات دانش آموزان را برطرف و آنها را از گزند آسیب های اجتماعی حفظ کرد.
وی یادآور شد: اولیای مدرسه به شناخت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان نیاز دارند و این شناخت تنها از طریق خانواده ها به وجود می آید در غیر این صورت مدرسه در کار تربیتی خود موفق نخواهند بود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: آسیب هایی در بین دانش آموزان وجود دارد که تنها با شناخت بهتر و حضور خانواده ها در کنار مدرسه کنترل و رو به نیستی می روند.
وی تاکید کرد: خانواده، جامعه و مدرسه سه ضلع آموزش به شمار می روند که حذف هریک از آنها در کار آموزش ایجاد اختلال می کند و با تقویت ارتباط این سه ضلع می توان نسلی سالم و پویا برای آینده کشور تربیت کرد.
خورشیدی با اشاره به فقر حرکتی در استان بوشهر گفت: این استان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی امکان ورزش کردن در هر شرایطی را از شهروندان می گیرد که این امر باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شود به همین دلیل امروز توجه و نهادینه کردن مساله تحرک باید در راس برنامه های فرهنگی استان بوشهر و انجمن های اولیا و مربیان در نهادینه کردن این امر در بین کودکان و نوجوانان برای داشتن نسلی سالم نقشی مهم برعهده دارند.
فرماندار بوشهر گفت: بابرنامه ریزی که در دولت یازدهم درحوزه آموزش و پرورش انجام شد سعی کردیم برای تقویت زیر ساخت های آموزشی گام هایی برداشته شود.
عباس جشمیدی با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش درواقع سرمایه گذاری برای نسل آینده است افزود: تلاش می شود با همکاری مردم و سایر دستگاه های اجرایی مشکلات پیش روی آموزش و پرورش برداشته و محیطی امن و آرام را برای آموزش فرزندانمان فراهم کنیم.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: هر زمان دو نهاد خانواده و مدرسه بتوانند در کنار هم قرار بگیرند در آنجا تعلیم و تربیت موفق خواهد بود.
مرتضی روان دوست افزود: اگر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر موفقیت هایی کسب کرده به دلیل نگاه خاص خانواده ها و همراهی همه دستگاه های اجرایی بویژه دهیاری ها و شوراهاست.
وی بیان کرد: نگاه ما این است که انجمن اولیا و مربیان به سمتی برود که در آینده بتوانیم از ظرفیت بسیار خوب آن استفاده کنیم.
روان دوست گفت: امروز مدیران مدرسه انجمن های اولیا و مربیان را به عنوان دست راست خود می دانند و با هم همکاری دارند.
در این آئین ازانجمن های نمونه کشوری، استانی و شهرستانی تقدیر شد.
24 تا 30 مهرماه بعنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.
6047/6043

نظر شما