شناسهٔ خبر: 28934809 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

اوحدی در نشست خبری ویژه برنامه های اربعین حسینی اعلام کرد

پیش بینی حضور 2 میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برپایی 100 موکب برای خدمات رسانی به شرکت کنندگان پیاده روی جاماندگان اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سعید اوحدی در نشست خبری"40 سال با رسانه ها" و تشریح ویژه برنامه های اربعین حسینی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران حضور فعالی در مرزها و مسیر پیاده روی اربعین خواهد داشت. در همین رابطه 15 برنامه متنوع فرهنگی و هنری پیش بینی شده تا زائران حسینی امکان استفاده از خدمات فرهنگی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 2.5 میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین وارد خاک کشور عراق شوند، گفت: باتوجه به حجم عظیم جمعیت در سال های گذشته، فعالیت های فرهنگی هم طراز با اقدامات خدماتی انجام نمی شد، به همین دلیل قرارگاه فرهنگی، هنری و مردمی اربعین را با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه اندازی کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: تشکیل قرارگاه با پشتوانه مردم و سازمان حج و زیارت انجام شد و تاکنون یک ریال از بودجه شهرداری تهران به این موضوع اختصاص نیافته است.

اوحدی در ادامه به ویژه برنامه های فرهنگی در اربعین امسال پرداخت و گفت: برای نخستین بار با همکاری وزارت ارشاد 3 سینمای سیار را در مرزهای کشور مستقر کردیم تا زائران تماشاگران فیلم هایی همچون تنگه ابوقریب، به وقت شام و مختارنامه باشند. نکته مهم اینجاست که این فیلم ها به صورت رایگان از سوی سرمایه گذار در اختیار سازمان فرهنگی قرار گرفته است.

وی برپایی استیج های فرهنگی در مرزها را از دیگر برنامه معرفی و عنوان کرد: قرار است نمایشگاه های "مظلوم مدافع حرم" و نمایشگاه کتاب در تمامی مرزها برپا شود. همچنین پیش بینی کردیم تا موزه عبرت در مرزهای مهران و شلمچه در معرض دید عموم قرار بگیرد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همزمان با برپایی مراسم پیاده روی اربعین 8 سوگواره شعر با حضور شاعران ایرانی و عراقی در کشور عراق برگزار می شود. ضمن اینکه برای نخستین بار یادواره شهدای محور مقاومت را در سالن اجتماعات "عتبه شهر کربلا" برگزار می کنیم.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شهرداری تهران در راستای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین پرداخت و گفت: همچون سنوات گذشته این مراسم از ساعت 6:30 صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و شرکت کنندگان با گذر از محورهایی همچون 17شهریور، میدان خراسان و میدان شوش رهسپار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خواهند شد.
وی با تاکید بر همکاری 20 دستگاه برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین تصریح کرد: سال گذشته حدود یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که پیش بینی می کنیم، امسال این تعداد به حدود 2 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

به گفته اوحدی پیش بینی می شود، بیش از 100 موکب به شرکت کنندگان مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین خدمات رسانی کنند.
وی همچنین از استقرار 2 هزار دستگاه اتوبوس در اضلاع شمالی، جنوبی، شرقی، غرب و جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم برای بازگرداندن شرکت کنندگان مراسم خبر داد و گفت: امیدواریم با مشارکت تمامی دستگاه ها و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مراسم جاماندگان اربعین در مسیر 15 کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم باشکوه تر از همیشه برگزار شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پایان به ویژه برنامه های این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از هفته آینده 40 نشست به مدت 40 هفته با حضور اساتید رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود تا دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قراربگیرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح "هر مسجد یک خبرنگار" به منظور انتشار و انعکاس اخبار و اطلاعات مساجد در رسانه ها خبر داد و گفت: یکی از بهترین های راه های نفوذ دشمن در حوزه اطلاع رسانی است. بر همین اساس در سال های گذشته مساجد به عنوان یکی از اثربخش ترین رسانه ها عمل کردند.

نظر شما