شناسهٔ خبر: 28934401 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگوی ایلنا با کارشناسان بررسی شد؛

آینده بازار ارز‌های دیجیتال

حرف‌های ضد‌ونقیضی درباره بازگشت رونق به بازار ارزهای دیجیتال مطرح است ، بسیاری این نوع ارزهای را محور اصلی آینده اقتصاد دیجیتال عنوان می‌کنند از سوی دیگر برخی از کارشناسان و اقتصاد‌دانان نیز به ارز‌های‌دیجیتال نگاه منفی دارند و معتقدند که این سکه‌های مجازی آینده درخشانی ندارند و تا به اینجای کار نیز با حباب قیمت مواجه هستند و به زودی سیر نزولی خود را آغاز خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

رضا صلاح‌الدین کارشناس ارزهای دیجیتال در این خصوص به ایلنا گفت: تحلیل‌ها نشانگر آن است که بازار سکه‌های مجازی در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی با استقبال دوباره کاربران مواجه شود و این احتمال وجود دارد که در این مدت  رکورد قیمت‌های خود را بشکنند.

وی افزود: در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت‌ ارزهای دیجیتال بودیم؛ به‌طوری که قیمت هر بیت‌کوین به یکباره و در عرض چند هفته تا مرز 20 هزار دلار صعود کرد.

به گفته صلاح‌الدین ارزهای دیجیتال در سال‌های نه چندان دور به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهند شد و به آرامی پول‌های امروزی را از میان بر می‌دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین در سال‌های آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و همچنان به عنوان ارزشمند‌ترین پول مجازی شناخته خواهد شد؟ گفت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این مورد انجام داد؛ ولی تا زمانی‌که دیگر ارز‌های مجازی خدمات جدیدی را ارایه ندهند، بدون شک بیت‌کوین راه خود را ادامه می‌دهد و همواره به عنوان ارزشمند‌ترین سکه مجازی شناخته خواهد شد.

اما همانطور که گفته شده مخالفانی هم در بین کارشناسان وجود دارد که امیدی به بازار ارز‌های مجازی ندارند و همواره به مردم توصیه می‌کنند که از ورود به این بازار اجتناب کنند و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهند.

فرشاد سلامی کارشناس بانکداری نوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد به ایلنا گفت: هنوز بیشتر ارزهای رمزنگاری شده پشتوانه اقتصادی موجهی ندارند و هر لحظه ممکن است با افت شدید قیمت مواجه شوند.

وی افزود : در بازار کنونی پول‌های مجازی، میزان استقبال مردم از آن‌ها عامل افزایش و کاهش قیمت‌ها است و چنین بازاری بسیار خطرپذیربوده و جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

این کارشناس بانکداری نوین در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه مجازی ملی به بازار می‌تواند ریسک‌پذیری را کاهش دهد؟ گفت: پول‌های مجازی که توسط بانک‌ها و یا دولت‌ها متولد می‌شوند ، اصولا کنترل زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود به همین دلیل نوسان قیمتی شدیدی ندارند و از این نظر ، سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود به بازار آن‌ها نخواهند داشت.

نظر شما