شناسهٔ خبر: 28933705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بریز و بپاش خاندان سعودی برای انگلیسی‌ها

دیلی میرور نوشت نمایندگان پارلمان انگلیس هدایای مالی به ارزش هزاران پوند از سعودی‌ها دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

برخی نمایندگان پارلمان انگلیس هدایای مالی به ارزش هزاران پوند از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند و این در حالیست که بررسی‌ها نشان می‌دهد سعودی ها مبالغ پولی را که بابت اهدای هدایای مالی و برگزاری میهمانی و ترتیب سفرهای خارجی برای نمایندگان پارلمان انگلیس هزینه می‌کند تا سه برابر افزایش داده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که دربار پادشاهی عربستان سعودی بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

دیلی میرور نوشت نمایندگان پارلمان انگلیس در سال 2016 از رژیم سعودی حدود 32 هزار و 62 پوند پول دریافت کرده اند. ولی این مبلغ در سال 2018 تا تقریبا سه برابر افزایش پیدا کرده و تنها در ماه اکتبر به 106 هزار و 418 پوند رسیده است.

گفته می شود سفرهایی که مقامات پارلمان انگلیس بابت آن پول دریافت کرده‌اند، در قالب دیدارهای کاری و با هدف درک بهتر نمایندگان پارلمان از عربستان سعودی صورت گرفته است.

افزون بر آن، انگلیس به انعقاد قراردادهای تجارت سلاح به ارزش چندین میلیارد دلار با عربستان سعودی ادامه می دهد. از سال 2015 انگلیس مجوز فروش تسلیحاتی به ارزش حدود 5 میلیارد پوند را به عربستان سعودی صادر کرده است که از آنها در جنگ فاجعه بار بر ضد یمن استفاده می شود.

بر اساس قوانین پارلمانی در انگلیس، نمایندگان باید هدایای مالی و مخارج سفرهای خارجی را که دریافت می کنند، اعلام کنند.

به نوشته این نشریه، لئو داچرتی یکی از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس دو بار در طول شش ماه مبلغ شانزده هزار پوند بابت سفر و پرواز به عربستان سعودی دریافت کرده است. وی در سفر دوم به عربستان از منطقه مرزی یمن و عربستان دیدار کرد.

داچرتی در واکنش به این گزارش به دیلی میرور گفت مهم است توجه داشته باشید این سفرها به معنای دریافت هدایای مالی نیست بلکه سفرهای کاری است که در چارچوب تلاش برای پیشبرد هدفی جدی یعنی پیدا کردن درکی بهتر از یک متحد کلیدی برای کشور ما صورت می گیرد.

 

نظر شما