شناسهٔ خبر: 28933647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کویت تابعیت سلب شده را به مخالفان باز می گرداند

صاحب‌خبر -

هیات دولت کویت اعلام کرد که تابعیت 9 تن از مخالفان سیاسی و نزدیکان آنان را که به دلیل مشارکت در یک همایش ضد دولتی از آنان سلب شد، به آنان باز گرداند.

به گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، بر پایه تصمیم تازه هیات وزیران کویت، «نبیل العوضی» روحانی نزدیک به جماعت اخوان المسلمین تابعیت خود را دوباره پس می گیرد.

العوضی به دلیل همبستگی با بازداشت شدگان عربستان، از ورود به سعودی و امارات متحده عربی منع شده بود.

از دیگر مخالفانی که تابعیت به آنان برمی گردد، «سعد العجمی» روزنامه نگار مخالف و «مسعد الخثیه» از قبیله مطیر یکی از بزرگ ترین قبایل مشارکت کننده در جنبش مردمی مخالف دولت است.

منابع کویتی اشاره ای به ماهیت 6 نفر دیگر نکردند، در عین حال گفتند که کشورشان تاکنون نسبت به بازگشت تابعیت «احمد الجبر الشمری» سردبیر روزنامه 'عالم الیوم' تصمیمی را اتخاذ نکرده است.

حکم بازگشت تابعیت پس از جلسه شب گذشته شیخ «صباح الاحمد الصباح» امیر و مرزوق الغانم رئیس و یک نماینده مجلس کویت و مامور این پرونده، صادر شد.

منابع آگاه کویتی که خواستند نامشان فاش نشود به العربی الجدید گفته اند که امیر این کشور با بازگشت تابعیت مخالفان موافقت کرد و وعده داد، پرونده دیگر افرادی که سلب تابعیت شده اند، مختوم شود و مخالفان سیاسی تبعید شده به خارج نیز به کشور بازگردند.

تابستان 20014 (1393) بود که دولت کویت تابعیت شماری از شخصیت ها را به دلیل سلسله اعتراضات همزمان با بازداشت «مسلم البراک» معارض برجسته کویتی، سلب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما