شناسهٔ خبر: 28933541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا:

مواضع ترامپ در قبال عربستان سعودی نفوذ آمریکا را از بین می‌برد

نایب رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا تاکید کرد، مواضع حمایتی دولت ترامپ در قبال عربستان سعودی پس از ماجرای قتل خاشقچی، باعث از بین رفتن نفوذ ایالات متحده در جهان می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: «مارک وارنر» سناتور دموکرات و نایب رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی گفت که مواضع واشنگتن در قبال عربستان سعودی پس از قتل خاشقچی، بار دیگر فقدان رهبری آمریکا را نشان داده است.

به گزارش المیادین، سناتور دموکرات آمریکا معتقد است که مواضع دولت ترامپ در قبال ریاض، باعث از بین رفتن نفوذ ایالات متحده در جهان می‌شود.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز امروز اعلام کرد که عربستان سعودی با کشتن «جمال خاشقچی»، به دونالد ترامپ و حامیان روابط استراتژیک واشنگتن- ریاض توهین و برای آنها «مخمصه‌ای وحشتناک» درست کرده است.

سناتور آمریکایی که پیشتر به همراه ده‌ها قانونگذار کنگره آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور خواستار شدت عمل واشنگتن در قبال پرونده قتل خاشقچی و تحریم مسببان آن شده بود، در اظهارنظری تازه قتل این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی را توهین به رئیس‌جمهور و قانونگذاران حامی ریاض در آمریکا خواند.

«رند پال» و «لیندسی گراهام» دو سناتور جمهوری‌خواه هم روز گذشته در مصاحبه‌های جداگانه روایت ریاض درباره دست نداشتن ولی‌عهد عربستان سعودی در ماجرای قتل خاشقچی را رد و بر لزوم شدت عمل واشنگتن تاکید کردند.

از سوی دیگر، «جارد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که روابط شخصی نزدیکی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دارد از او خواسته با «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شفاف‌سازی کند.

کوشنر در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحقیقات عربستان سعودی درباره قتل خاشقچی معتبر است گفت که کاخ سفید در مرحله «حقیقت‌یابی» درباره این پرونده قرار دارد. او گفت: «ما حقایق را از چند جا دریافت می‌کنیم.»

«جمال خاشقجی» از سه‌شنبه ۱۰ مهرماه (۲اکتبر) بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. مقام‌های ترکیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

نظر شما