شناسهٔ خبر: 28933306 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه “پای بنافی” طعمی متفاوت و خوشمزه

دسر “پای بنافی” از دسر‌های بسیار خوشمزه مجلسی هست که طرفداران زیادی دارد. این دسر خیلی خوش طعم و پر طرفدار است و براحتی درست می‌شود.

صاحب‌خبر -
مواد لازم برای پای بنوفی

شیر تغلیظ شده شیرین ۴۱۰ گرم
بیسکویت خرد شده ۴۵۰ گرم
کره ذوب شده ۱۱۰ گرم
موز خرد شده ۲ عدد بزرگ
خامه ۴۵۰ گرم
پودر دارچین یک هشتم ق. چ. شکلات رنده شده ۶۰ گرم


طرز تهیه پای بنوفی
شیر تغلیظ شده را در یک ظرف متوسط روی حرارت ملایم گذاشته و حدود ۴۵ دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا غلیظ‌تر شود، ولی مراقب باشید نسوزد. به خصوص مراقب با شید ته نگیرد چن بسیار چسبنده است و خیلی زود میسوزد. اگر شیر تغلیظ شده‌ی شما غلظت بالایی داشت میتوانید بدون باز کردن درش قوطی را شیته کاغذش را جدا کنید و در آب جوش حدود ۱ ساعت بجوشانید سپس کناری بگذارید خنک شود. تا قبل از خنک شدن درش را به هیچ عنوان باز نکنید که سس داغ روی صورتتان نپاشد.

پودر بیسکویت و کره را با هم مخلوط کنید تا حالت خرده نان بگیرند. سپس مخلوط بیسکویت را کف یک قالب کمربندی ۲۳ سانتی که با کاغذ روغنی پوشانده اید پرس کرده و به مدت ۱۵ در یخچال بگذارید خنک شود.
سس دولسه دلچه‌ای که درست کرده اید (شیر تغلیظ شده که جوشانده اید) روی سطح بیسکویت ریخته و اسلایس‌های موز را روی آن بچینید سپس خامه را با همزن بزنید تا کاملا فرم بگیرد و روی موز‌ها را با خامه بپوشانید و سپس پودر دارچین و رنده‌ی شکلات رویش بپاشید و سرو کنید.
 
منبع: نمناک

برچسب‌ها:

نظر شما