شناسهٔ خبر: 28933041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آب معدنی یخ‌زده را به هیچ وجه ننوشید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب معدنی یخ زده را به هیچ وجه نباید نوشید چرا که برای انسان ضرر دارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر امام بخش قائدی در بازدید از یک واحد تولیدی آب معدنی یاسوج افزود: در آب معدنی‌ها هیچ گونه مواد افزودنی وجود ندارد و کاملاً آب معدنی با املاح مورد نیاز بدن است.

وی با بیان اینکه فرایند تولید آب معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت معاونت غذا و دارو است، اظهار کرد: آب معدنی در این کارخانه مورد بازدید و بدون کمترین دخالت دست تولید می‌شود و کاملاً صنعتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از موادهای اولیه تهیه بطری آب معدنی تا عرضه آب معدنی‌ها به بازار زیر ذره بین نظارت معاونت غذا و دارو است.

قائدی با اشاره به اینکه 4 کارخانه غیرفعال آب معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، تصریح کرد: تعداد کارخانجات آب معدنی‌های فعال 9 واحد است و در 6 ماهه اول سال 97 بیش از 15 مورد از این کارخانه‌ها بازدید کردیم.

وی ادامه داد: نظارت دقیق بر تولید محصولات غذایی و آشامیدنی همواره مدنظر معاونت غذا و داروست.

به گزارش ایسنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آب معدنی یخ زده را به هیچ وجه نباید نوشید چرا که املاح آن بر اثر یخ زدگی از آب جدا می‌شود و در واقع مانو پُلیمر ( Polymer ) به مونومر (Monomer ) تبدیل می‌شود و برای انسان مضر است.


نظر شما