شناسهٔ خبر: 28932660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اولین تصاویر ادعایی «جیش العدل» از نیروهای ربوده شده در میرجاوه

وزارت کشور: مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کاملند

صاحب‌خبر -

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اعلام کرد که مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کاملند.به گزارش ایسنا، حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اعلام این خبر افزود: مرزبانان ربوده شده کشورمان سالم‌اند و اکنون در اختیار گروهک‌تروریستی هستند. پیگیری‌ها برای آزادی این عزیزان به صورت مستمر ادامه دارد.وی ادامه داد: دولت پاکستان عزم جدی برای همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه دارد. از سوی دیگر سخنگوی سپاه از سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه برای رایزنی و پی گیری موضوع آزاد سازی مرزبانان ربوده شده ایرانی به پاکستان خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز؛ رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آزاد سازی مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی گفت: سپاه از همان ابتدای وقوع حادثه ربایش، تلاش‌های ویژه و فوری برای آزاد سازی مرزبانان بومی ایرانی و برخورد با تروریست‌های تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی بیگانه را در دستور کار قرار داد و در تداوم این تلاش‌ها ، صبح امروز دوشنبه سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه را در رأس هیاتی برای پیگیری موضوع به پاکستان اعزام کرد.
وی افزود: در این سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه موضوع اقدام گروهک‌های تروریستی در ربودن 12 تن از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان و نیز رایزنی جهت دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع ضد پدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی با مقامات نظامی و امنیتی این کشور دنبال خواهد کرد.
گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار دو عکس مدعی شد که افراد حاضر در این تصاویر نیروهای ربوده شده در مرز میرجاوه به همراه تسلیحاتی هستند که از آن منطقه غارت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، گروهک تروریستی جیش العدل این تصاویر را در کانالی که منتسب به این گروهک است، منتشر کرد. تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه بامداد 24 مهر ماه به دست اعضای یک گروهک تروریستی ربوده شدند.
روز سه‌شنبه 24 مهرماه، خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان  به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که یک گروه تروریستی تعدادی از نیروهای هنگ مرزی را ربود. در ساعت اولیه انتشار این خبر از نحوه ربایش و سرنوشت این افراد اطلاعی منتشر نشد اما از همان دقایق اولیه برخی منابع خبری این عملیات را تروریستی دانستند که حدود  ساعت چهار تا پنج بامداد در منطقه صفر مرزی لولکدان(منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.) انجام شده است و ۱۴ نفر ربوده شده‌اند. این در حالی است که فرمانده نیروی زمینی سپاه بعد از ظهر آن روز از ربوده شدن ۱۱ نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه توسط تروریست‌هایی که در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند خبر داد.
پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت و در اطلاعیه ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شد نوشت که بامداد امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را بصورت کامل خلع سلاح کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما